Avatar billede k_jr Nybegynder
19. juni 2009 - 00:30 Der er 3 kommentarer

Hvad koster 1TB trafik + setup?`

Hej eksperter

Jeg har ikke erfaring med store udbydere og er på lidt gyngende grund. Har brug for at vide lidt om emnet pga. noget arbejde, men det er mest priser og størrelser (nej - jeg er _ikke_ beslutningstager :-)

Så, rent principielt - hvad koster 1 TB trafik (66% dk - 33% ikke dk) + et hardware setup der kan klare det - om måneden?

Er det linært mere dyrt i større / mindre størrelser?

Hvad skal man tage af forbehold / hensyn, når vi "kun" snakker et stort site (ikke fildeling/video/lyd)?

Mvh
Avatar billede k_jr Nybegynder
19. juni 2009 - 00:32 #1
Hov - glemte lige ...

Er der nogle udbydere der er værd at nævne? (gode / dårlig + begrundelse)
Avatar billede justrace Novice
19. juni 2009 - 00:54 #2
Ved ikke med priser, men prøv dandomain.dk.
De har den bedste service, er blandt toppen hvad angår stabilitet, og den bedste support.

Du kan jo tale med dem, og få en løsning tilpasset dit behov, og når det kun er ren web-trafik, er det sikkert billigere end med fildeling osv..

Nej, prisen er ikke liniær, men stiger pr. mb, i takt med trafikken.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
19. juni 2009 - 14:23 #3
Hej K_jr

Umiddelbart vil det ligge på omkring de 3-4000 kr. pr. mdr. vil jeg tro, men skal det ligge i DK, hvad med Tyskland