Avatar billede popstar Nybegynder
25. juni 2009 - 14:42 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laver jeg et emf og wmf billede?

Hejsa

Jeg har et jpg billede som skal laves om til emf og wmf. Hvordan gør jeg det nemmest? Jeg har Photoshop CS3.
Avatar billede falster Ekspert
25. juni 2009 - 14:55 #1
Med denne definition

WMF is a 16-bit format introduced in Windows 3.0. It is the native vector format for Microsoft Office applications such as Word, PowerPoint, and Publisher. A newer 32-bit version with additional commands is called Enhanced Metafile (EMF).

er det så ikke nok med EMF?

Det kan f.eks. de gratis "tvillinger" IrfanView og XnView begge klare.
Avatar billede popstar Nybegynder
25. juni 2009 - 14:58 #2
Jeg skal desværre bruge begge formater...

Det undre mig bare at Adobe ikke kan klare opgaven?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. juni 2009 - 15:25 #3
det er et licens spørgsmål oftest... eller også mener adobe bare at det huserer under "exportering" "gem til web" eller andre obskure steder...
Avatar billede popstar Nybegynder
25. juni 2009 - 15:48 #4
Jeg fandt løsningen - den lå gemt i Illustrator - send mig et svar så drøsser jeg lidt point af til dig :)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
25. juni 2009 - 15:55 #5
mig eller falster?
Avatar billede vejmand Juniormester
25. juni 2009 - 20:20 #6
Husk også at lukke her: http://www.eksperten.dk/spm/870966
Avatar billede falster Ekspert
25. juni 2009 - 20:30 #7
Jeg skal ikke ha' points for Irfan og Xn.

Del dem selv med mcb.

Men husk vejmands budskab.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
26. juni 2009 - 08:41 #8
:-)