29. juni 2009 - 07:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til Microsoft Frontpage?

Hej

Jeg er så uheldig, at det eneste program jeg har lært at bruge, er Microsoft Frontpage, fordi det er så dejligt enkelt :S

Men som jeg kan forstå, findes det ikke mere, og er erstattet af nogle nye programmer fra Microsoft.

Hvilke programmer findes der, som er lige så enkelt som Frontpage?? Jeg laver hjemmesider i tabeller, og har før prøvet Dreamweaver, men det forstår jeg ikke meget af.

Er der nogen af Microsoft's nye programmer, som er lige så enkelt som Frontpage??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2009 - 07:50 #1
Der findes mange webpage builders, og også mange der er gratis, her er et lille udsnit: http://www.thefreecountry.com/webmaster/htmleditors.shtml#wysiwyg
Avatar billede stone Forsker
29. juni 2009 - 07:53 #2
prøv at kigge på Stones webwriter

http://www.webwriter.dk/
Avatar billede bmpi Nybegynder
29. juni 2009 - 09:22 #3
Kompozer er det nok mest udbredte open Source (og gratis) alternativ til Frontpage, og er lige så enkel som Frontpage.

http://kompozer.net
29. juni 2009 - 22:59 #4
Jeg synes at Stones webwriter ser dejlig enkelt ud... men der kan man bare ikke lave siden i "design" form.
ALtså man skal lave siden direkte i HTML koder... det var det jeg godt kunne lide ved Frontpage.
Avatar billede justrace Novice
30. juni 2009 - 09:05 #5
Så er der jo Adobe Dreamweaver tilbage, men det koster jo. :)
01. juli 2009 - 15:12 #6
Jeg har faktisk allerede Dreamweaver.... jeg forstår det bare ikke helt :S
Avatar billede stone Forsker
01. juli 2009 - 17:55 #7
Den her tudorial er på norsk men det er vel til at læse alligevel.

http://www.2tp.no/webdesign/dreamweaver/dw_intro_01.htm

Men er man god til Engelsk så er det at fortrække når det handler om tudorials.

Men mange gange så er ting svære hvis man ikke har sat sig ind i det grundliggende, jeg siger ikke at du ikke har men bare den generelle mening når det handler om at forstå et program.

Hvis du kender nogen der har Office 2003 og 2007 så er der mulighed for at du kan købe den for den indeholder Frontpage...
Avatar billede justrace Novice
01. juli 2009 - 18:06 #8
Et nemt svar er jo så at du jo heller ikke kendte frontpage fra begyndelsen. :)

Har selv brugt frontpage, og har selv lidt problemer med dreamweaver. Nu har jeg kun haft den i en 30 dg prøve, og syntes ikke det var ret nemt at gå til, men efter et par dage begynder det at komme, og så går det jo hurtigere og hurtigere. Ligesom det gik med fp. :)
Avatar billede stone Forsker
01. juli 2009 - 18:24 #9
Problemet med Frontpage er at den skriver en masse junk code som ikke i denne verden ville bestå en W3C certification.

Man kan evt. checke sin web her og få luset ud i de værste fejl.

http://validator.w3.org/checklink
Avatar billede Humanoidism Nybegynder
09. juli 2009 - 01:52 #10
Jeg anbefaler kraftig Adobe Dreamweaver - kan fås hos Adobe.com men dog fuld version koster en andel..
07. september 2009 - 17:58 #11
Jeg har nu prøvet Microsoft Expression Web, og Dreamweaver.
Det gode værktøj der hed "Draw Table" findes ikke i nogle af de programmer, som det gjorde i Frontpage.

De nye indeholder "Draw Layout table" eller "Draw Layout Cell" - og det er langt fra lige så enkelt / godt som "Draw Table".