Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. juli 2009 - 12:10 Der er 1 løsning

Ændring af DDE i office som registry

Desværre har vi et problem med et program som for DDE til ikke at fungere korrekt, hvorved det kan tage op til 5 min at åbne et word / excel dokument. Dette kan afhjælpes med vedlagte løsning for DOC & XLS filer. Desværre ændrer det sig automatisk tilbage en gang i mellem. Da vi har ca 40 bruger med problemet ville det være rart hvis man kunne ligge en registry ind ved opstart hvorved det automatisk bliver rettet. Men hvilken registry styrer fil-asociationen

Det drejer sig følgende:

If the problem is ONLY when you double-click on a file to open it. the
problem is likely due to DDE. It can be fixed by reinstalling, OR this
workaround.

Go to Control Panel, Folder Options, File Types, scroll down to and
select (DOC for Word files) or XLS (for Excel files), click Advanced,
select Open entry, click the edit Button.
Now uncheck "Use DDE" and then put your cursor in the Application box,
arrow all the way to the right and put in "%1" (include the quote
marks), IF there is /dde remove it. Then OK you way out. Things should
work quickly again.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. august 2009 - 19:33 #1
lukketid