Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
20. juli 2009 - 23:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forslag til hjemmeside "Programmer"

Hej Eksperter/hjemmeside freaks.

Jeg har længe brugt CMsimple, som har fungeret upåklageligt, som WYSIWYG editor - og hermed hjemmeside platform for mig.
Jeg er ikke den store haj indenfor programmering, så vælger nok tit den lette løsning med et væld af redigerings muligheder i.

Jeg synes der skal ske lidt nyt på min hjemmeside, ikke at jeg nødvendigvis behøver at skifte fra CMsimple, men hvad findes der i samme stil og brugervenlighed? - kom gerne med forslag/links!

Mit næste ønsker, er et godt gallery, jeg har længe brugt Simple Picture Gallery Manager (SPGM), som er PHP baceret, og fungere fint, men i takt med at jeg tager flere og bedre billeder, vil jeg gerne have et lidt mere avanceret galleri program, som der f.eks. er i stand til at vise specs. omkring de billeder jeg lægger op, så som ISO, brænvidde m.m. (dette skal programmet naturligvis være i stand til at generere automatisk)

Håber der kommer nogle gode forslag, det forslag, som jeg finder brugbart, belønnes med 200 point

Henrik Tingleff
Avatar billede zips Juniormester
20. juli 2009 - 23:52 #1
Jeg er ret sikker på der ikke findes noget CMS som er så simpelt som CMSimple, det har derfor også sine svage sider og derfor bedst til de små sider som ikke kræver så meget, men du kunne jo teste nogle af de mange opensource CMS der findes, inden du udskifter dit CMSimple, opensource CMS findes her http://www.opensourcecms.com/

De krav du sætter til dit galleri, ved jeg ikke om der findes et plugin i nogen CMS systemer da det går meget længer end blot at vise dine billeder, her vil jeg tro at du skal finde et galleri program som har disse ting, men da jeg ikke kender alle CMS vil jeg da heller ikke sige at det ikke findes.
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
21. juli 2009 - 00:09 #2
Hvad betyder opdensource (åben kilde :-)) - Men hvordan fungere det, i forhold til CMSimple? redigere man direkte i det eller hvordan

Jeg har set nogle sider ind imellem med gallerier på, der autogenerere specs omkring billedet, så det findes
Avatar billede zips Juniormester
21. juli 2009 - 00:35 #3
Opensource CMS er gratis CMS systemer og derved også åben i kildekoden, de fleste CMS er bygget op omkring en database, så som mysql, her er CMSimple jo i en content fil og typisk txt filer i plugin, men er man i et CMS er det jo netop lavet så det skal være nemt for brugeren at opdater siden, men ikke alle CMS er lige nemme at tilrette så det bliver som man ønsker, det er nok her den største udfordring ligger.

Et billede system som http://www.plogger.org/ har måske de specifikationer som du ønsker i dit galleri
Avatar billede graspman Nybegynder
21. juli 2009 - 00:50 #4
Jeg ville se nærmere på joomla. Det er opensource med et tonsvis af plugin samt gratis moduler der kan bruges.
Se på http://joomla.org
Der er også en dansk side
Avatar billede maniactor Nybegynder
21. juli 2009 - 00:51 #5
Prøv at tage et kig på http://www.opensourcecms.com/ - der er alle mulige CMS'er, og det fede er du kan logge ind og se demonstrationer af stort set alle sammen.