Avatar billede doktoren Nybegynder
23. juli 2009 - 21:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Data på Ekstern disk ikke tilgængelige

Hej Eksperter

På en ekstern Disk af typen WD MyBook 500 Gb har jeg fået en udfordring.

På disken vises kun mapper med A, B, C, D eller E som forbogstav.
Imidlertid er hovedparten af disken stadig brugt og hvis jeg prøver at kopiere en mappe ind på disken jeg allerede ved eksisterer spørger om jeg ønsker at erstatte den allerede eksisterende mappe og indhold. Det giver mig håb, da noget data må ligge på disken endnu.

Jeg har prøvet at køre en chkdisk: chkdsk E: /f

Her siger den blandt andet at en del filpostsegmenter ikke er læselige.

Men det virker som om den afbryder chkdsk uden at nå til vejs ende.

Er der nogle der har kendskab til programmer der kan genskabe data på en ny disk og er der håb for data på disken?

Mvh. Anders
Avatar billede lookback Nybegynder
23. juli 2009 - 22:05 #1
Hej Anders.

Har selv et ligende problemer med en WD 320 Gb.
Det startet med at nogle gange kunne den ikke findes, jeg sendete den til rep. fik den tilbage. Virket fint i ca 6 md. samme problem er nu begyndt igen. Hvis du har det samme problem jeg har kan du lytter til den. Du høre at den prøver at starte op igen og igen. det er dog lykkes mig at få kontakt og flytte Data. Har tænkt mig at tage HDUén ud og prøve den i Pc'eren. Måske Kunne du prøve dette.

Mvh.

Izno
Avatar billede doktoren Nybegynder
23. juli 2009 - 22:32 #2
Siden jeg har oprettede forespørgslen herinde. Har jeg prøvet at blive ved med at køre chkdisk igen og igen.

Det var som om den nåede længere og længere hver gang. For 10 minutter siden nåede den hele vejen igennem og data var tilgængelige igen.

Det først jeg gør i morgen er at gå ned og købe en ny disk og flytte data.

Men syntes det er bekymrende at der er problemer med disken. Har ellers kun hørt godt om WD's eksterne. Måske jeg skulle checke forummet for anbefalinger (el. advarsler)
Avatar billede l34rn Nybegynder
25. juli 2009 - 05:05 #3
Det var godt nok pudsigt at denne tråd er oprettet 2 dage efter min egen WD MyBook 500gb's skulle lide samme skæbne som "Doktorens". I nat, dag jeg ville overføre nogle filer fra min eksterne harddisk, gik den pludselig død.

Jeg genstartede computeren og den kørte en chkdsk hvor jeg fik meldingen: filpostsegmentet er ikke læselig

- hvad er løsningnen på dette?

Når jeg kommer ind i windows kan jeg se drevet men kan ikke tilgå denne.
Avatar billede doktoren Nybegynder
25. juli 2009 - 16:49 #4
Jeg blev ved med at køre:

chkdsk E: /f (hvor E er drevbogstavet.)

De første mange gange nåede den ikke i gennem chkdisk. Men til sidste nåede den i gennem og fik tilsyneladende genoprettet / repareret de fejl der måtte være.

Jeg var sandsynligvis heldig denne gang. Har købt en ny disk og er ved at overføre data.
Avatar billede l34rn Nybegynder
28. juli 2009 - 05:18 #5
okay, det var heldigt.

jeg kan slet ikke køre chdsk igennem windows. den gør det når jeg starter computeren op, men så efter den har kørt et kvarters tid, så siger den at der er opstået en el anden fejl udefineret fejl - og start windows op.

Jeg må nok bare se i øjnene at den ikke er til at redde mere :(
Avatar billede doktoren Nybegynder
24. oktober 2009 - 15:55 #6
Lukket