Avatar billede Kolvig Nybegynder
24. juli 2009 - 05:18 Der er 3 kommentarer

Ustabilt internet?

Håber på lidt hjælp....

Den seneste tid, har jeg haft store problemer med at komme ind på Windows/Microsoft Update. Jeg har egentlig bare troet at deres server var på overarbejde og derfor gik det noget langsomt at få billeder frem og dernæst at finde eventuelle updates.

Men nu er det blevet mig klart at problemet egentlig kun optræder hos mig. Da jeg nu har prøvet af hos flere bekendte.

Egentlig virker browseren egentlig ret ustabil. Da browseren er megeet svingende i at læse forskellige sider, uden jeg dog kan se et mønster.

Hvad kan være problemet?..... Problemet er som sagt temmelig udtalt ved Windows/Microsoft Update.

Det drejer sig om følgende.

5 stk. PC'er med XP Pro. Alle rimelig nyinstallerede.
Sat på en gigabit switch (lang tid siden den er opdateret, hvis det kan spille ind?)
Internet forbindelse 30/30 mbit.
Browser: Internet Explore 8.0
Kabelføring CAT7

Mvh.
24. juli 2009 - 06:48 #1
Hent Dial-a-fix på dette link, og gem det på skrivebordet.

Direkte link
http://djlizard.net/software/Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip

Brug kun nr. to link, hvis det første ikke virker.

Du får da lige et andet link hvis det ikke lykkedes med det første:
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

1. Dobbeltklik det blå tandhjul.
2. Klik på knappen "Flush Softwaredistribution"
3. Sæt flueben i "Fix Windows update"
4. Klik på knappen GO i nederste venstre hjørne.
5. Lad den køre færdig.
6. Genstart maskinen.

Forklaring på fixet her:  http://wiki.djlizard.net/Dial-a-fix
Avatar billede Kolvig Nybegynder
24. juli 2009 - 08:08 #2
Hejsa...

Mange tak for dit forsøg. Jeg ved dog ikke om det virker endnu. Men jeg er meget fortrøstningsfuld...:-)

Der er lige noget jeg skal være helt sikker på, før jeg tør at fortsætte med din forklaring.

Du skriver at efter jeg har dobbeltklikket på tandhjulet, så skal jeg trykke på knappen "Flush Softwaredistribution", for så derefter at at sætte flueben i "Fix Windows update"

Når jeg trykker på "Flush Softwaredistribution" kommer der en stor boks frem, hvor overskriften er confirm og der står at der vil blive deleted nogle filer og om jeg vil godkende. Det syntes jeg virkede lidt ulogisk at denne confirmation allerede skulle komme som nummer 2.

Derfor har jeg ikke turdet at gøre noget...... Det skal også lige siges at programmet Dial et eller andet, siger fra start at det ikke ken finde den explorer version jeg har - det ved jeg så heller ikke om det er meningen...:-)

Mvh.
24. juli 2009 - 19:54 #3
Hmmm...

Gør det du kan i første omgang...