Avatar billede palle_pirat Nybegynder
30. juli 2009 - 03:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Codeblocks kan ikke finde MinGW

Hej eksperts

Jeg har haft en smule problemer med at kompilere gtkmm projekter, men det er nu delvist løst. Mit problem består i at jeg først har installeret MinGW compileren og derefter Codeblocks, og af en eller anden grund kan Codeblocks ikke registrere MinGW compileren automatisk. Jeg ser heller ingen muligheder for at fortælle Codeblocks hvor compileren ligger?

Jeg kan fortælle at hvis jeg installerede Codeblocks sammen med MinGW var der ingen problemer, men den mulighed undgår jeg nu hvor det delvist virker.
Jeg arbejder under Windows 7 x64.

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2009 - 03:48 #1
settings
compiler and debugger
select compiler
toolchain executables

giver dig mulighed for tilrette compiler placering og kommandoer.

Men hvis mingw's bin dir er i PATH ved installation, så tror jeg at den bliver fundet.
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
30. juli 2009 - 03:59 #2
Og arnve_v må gerne lægge svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2009 - 04:01 #3
OK