Avatar billede SlySlasher Nybegynder
31. juli 2009 - 06:16 Der er 17 kommentarer

USB Virker ikke??

Hej alle :)

Min USB pind virker ikke der er ik noget galt med selve USB pinden men når jeg sætter den ind i computer siger den lyden som hvornår et USB pind er plug in men så ik mere der popper ik noget og der er intet på Denne Computer

Nogen ide om hvad jeg skal gøre?
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
31. juli 2009 - 06:28 #1
Har du testet om USB-enheden fungerer på en anden pc?
Avatar billede palle_pirat Nybegynder
31. juli 2009 - 06:30 #2
Gå evt. ind under computer administration (højreklik på Denne computer -> Administrer) og kig under Disk Management om din USB-enhed bliver vist der.
Avatar billede SlySlasher Nybegynder
31. juli 2009 - 06:41 #3
Mener altså som jeg kan se er der Lager hvor der vises Flytbare Lagermedier, Diskfragmentering og Diskhåndtering er det nogle af dem??
31. juli 2009 - 06:46 #4
[Diskhåndtering] !
Avatar billede SlySlasher Nybegynder
31. juli 2009 - 06:48 #5
Der er intet står bare Cd-rom 0 Intet Medie?
31. juli 2009 - 21:34 #6
Prøv dimsen i en anden 'putter' ?
Avatar billede SlySlasher Nybegynder
31. juli 2009 - 21:42 #7
Putter?? vis du mener i en anden USB port så virker det stadig ikke.

Forstå heller ikke hvorfor det er Diskhåndtering når det er et USB Pind som ikke virker
31. juli 2009 - 21:51 #8
En Putter = En Anden PC !!!
Avatar billede SlySlasher Nybegynder
31. juli 2009 - 22:59 #9
Ja den virker på en anden PC !!!
Avatar billede SlySlasher Nybegynder
01. august 2009 - 02:56 #10
Men skal ha den til at virke på min egen og har virkelig brug for det for alt ligger på den Pc .. CV , Arbejde og Vigtige Filer så har virkelig brug for hjælp :)
01. august 2009 - 09:20 #11
Generelt ->
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
01. august 2009 - 09:21 #12
Enhedshåndteringen -> Slet alle USB enheder (typisk nederst i listen) -> Genstart normalt -> Lad systemet selv indlæse nye USB driver -> ...

OK

Hvad så nu ?
Avatar billede SlySlasher Nybegynder
01. august 2009 - 23:41 #13
Nej den instalerede men så ikke mere :/
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. august 2009 - 07:53 #14
Når du følger palle-pirats anvisning, maksimerer du så vinduet, så du kan se det hele. Du skal lede efter en enhed, som ikke har fået tildelt et drevbogstav.
Hvis du på din maskine har drev A:=diskettedrev + drev C:= din harddisk + drev D:=cd-romdrev, så vil din usbpind normalt komme til at hedde drev E:.
Denne oplysning gemmes i din registreringsdatabase til næste gang du sætter pinden i din maskine.
Nu installerer du enten en ekstra harddisk, så bliver drevbetegnelsen E: optaget af din ekstra harddisk. Når du nu forsøger at sætte pinden i maskinen, så aflæser styresystemet den unikke hardwarekode fra din pind, sammenligner med oplysningerne i registreringsdatabasen.
Her kan systemet se, at pinden skal hedde E:, men E: er optaget af den ekstra harddisk, og så kan systemet desværre ikke selv finde ud af, at tildele pinden en ny drevbetegnelse som i dette tilfælde skal være F:.
Det skal du altså selv ind og fortælle styresystemet.
/ptj_11
Avatar billede SlySlasher Nybegynder
02. august 2009 - 20:57 #15
Ja har fulgt hans anvisninger og det virker stadig ikke.

USBen vises ikke i Denne Computer men den vises i Computer Management (USB Mass Storage Device hedder den)
02. august 2009 - 21:02 #16
(Check lige [Diskhåndtering] igen) ?
Avatar billede SlySlasher Nybegynder
14. august 2009 - 19:20 #17
Har Gjort men intet popper op?