Avatar billede lassegj Nybegynder
12. august 2009 - 21:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejlfinding - trådløst netværk

Hej

Jeg har reinstalleret Windows XP på en Fujitsu-Siemens Amilo bærbar. Problemet er at mit trådløse netværk ikke er tilgængeligt. Dvs. der er slet ikke noget trådløst netværk. Hvad kan problemet være?

Under netværksforbindelser står der følgende:
- 1394-forbindelse
- Lan-forbindelse

Altså ingen trådløs forbindelse.

Håber I kan hjælpe med at få det til at virke.
Avatar billede freezer007 Nybegynder
12. august 2009 - 22:09 #1
Hej

Nu er jeg ik nogen com freak, men nogle gange slår computeren selv trådløs kommunikation fra eller lignende... for mig har det virket utrolig godt at bruge windows fejlfindings-dimmer.. jeg har godt nok vista, men jeg tror du kan højreklikke på trådløst internet-ikonet nederst til højre i "bar´en".. så vil der nok komme en mulighed der hedder "reparer en internet forbindelse" eller noget lignende.. somsagt har jeg haft gode oplevelser med denne metode..

Christian
Avatar billede lassegj Nybegynder
12. august 2009 - 22:12 #2
Det er slået til "fysisk" på computeren. Der er slet ikke nogen trådløs netværksforbindelse i højre hjørne...
Avatar billede nissen2630 Novice
12. august 2009 - 22:16 #3
Står der nogle udråbstegn i enhedshånteringen er det fordi du mangler at installere driveren til det trådløse kort
12. august 2009 - 22:24 #4
...reinstalleret Windows XP ....
Baseret på
* automatisk 100% Recover funktion
eller
* manuelt vha en XP CD ?

Du mangler 99% sikkert diverse driver pakker til din hardware. Kan findes på producentens hjemmeside; i dit tilfælde ->
http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html og følg guiden...

Husk også fuld WindowsUpdate + Sikkerhedsprogram(mer) + opdatering af samme...
Avatar billede lassegj Nybegynder
12. august 2009 - 22:55 #5
Ja, der er et udråbstegn ud for noget med "networkcontroller" - er sikkert det. Men ved ikke hvordan jeg installerer det.

Det er installeret vha. en medfølgende cd - men manuelt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. august 2009 - 00:59 #6
Se om ikke du kan finde driveren på CD'en.

Når den ikke er i netværksforbindelser, er den ikke installeret.
Avatar billede nissen2630 Novice
13. august 2009 - 01:41 #7
dobbeltklik på det udråbstegn og vælg fanebladet driver.
tryk opdater eller installer driver og lad den selv finde den på din cd
Avatar billede lassegj Nybegynder
13. august 2009 - 02:51 #8
karise_larry: Det var lige hvad jeg søgte. Fandt det hele derinde, og nu virker det hele. Smid et svar, så kan jeg lukke spørgsmålet. TAK.
13. august 2009 - 09:03 #9
Ping...
(Det var et [svar]...)

Husk også fuld WindowsUpdate + Sikkerhedsprogram(mer) + opdatering af samme...