Avatar billede emanuel Praktikant
14. august 2009 - 12:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tryk på save, og bliv smidt ud

På vores intranet har vi en rapporterings db som jeg skal benytte.
Det er nu gået fint i 18 måneder, men efter feriens første indtastning af data, blev jeg smidt ud i hovedmenyen når jeg trykker på save - og data bliver naturligvis ikke gemt.

Vores internationale support siger at fejlen ligger på min pc, og de har nok ret for hvis jeg bruger en kollegas pc fungere det ok med mit username og password.

Intern IT har brugt flere timer på af flytte flueben, men uden succes.

Jeg bruger Explorer 6, og den er ok, programmet kræver ingen add-ons og ingen specielle krav til settings, alle skal kunne komme ind ved brug af ret http: addresse

Ud over at jeg bliver smidt ud ved brug af save, så har jeg bemærket at kalender symboler i programmet ikke fremtræder rigtigt, og at der kommer fejlmeddelse i bunden af explorer, i retning af: der var fejl på siden.

Er der nogen der har et bud på hvad der skal justeres på.

hilsen
Emanuel

ps:
Også faldt jeg over en anden sjov ting, hvis jeg bruger min arbejds pc til at oprette spørgsmål på Experten, så sker der ingen ting når jeg trykker på opret, måske samme årsag. Så over på privat pcen og begynde forfra

hi
Avatar billede snowball Novice
14. august 2009 - 12:48 #1
Hvis det er understøttet, så kan du prøve at opdatere til IE7 eller IE8 og så nulstille alle indstillingerne i IE.

Mht. problemet på Eksperten, så er det netop fordi du benytter den gamle IE6 browser - den er ikke 100% kompatibel med den nye version af Eksperten (og bliver det næppe).
Avatar billede emanuel Praktikant
14. august 2009 - 15:51 #2
Desværre så er IE6 hvad vi skal bruge, og den virker jo ;-)
14. august 2009 - 15:58 #3
... der er efterhånden flere og flere internetsteder/applicationer (som du har oplevet her på Eksperten.dk) som kræver IE7 eller nyere ... Er der MEGET gode argumenter til at forblive på den gamle IE6 ? Som iøvrigt er fyldt med sikkerhedshuller...
Avatar billede emanuel Praktikant
15. august 2009 - 01:50 #4
Jeg se ingen grunde til at blive på IE6, bruger også IE8 privat - men nu er det et int. firma så hvad de bestemmer i US kan jeg ikke ændre på. Med det faktuelle problem så er jeg åbenbart den eneste af 2-300 medarbejdere der bruger applikationen, som har et problem - og de bruger alle IE6.

Nå worst case er vel at jeg må låne mig en anden pc engang om ugen, eller få geninstalleret pc'en med nyt image, selv om det koster nogle timer med geninstallation af setting og programmer som ikke er med på imaget :-(

Håber fortsat at der kommer et godt bud
god weekend
15. august 2009 - 08:57 #5
... hvad de bestemmer i US kan jeg ikke ændre på... *SUK*

Psssst: Prøv http://www.google.dk/chrome som alternativ...
Avatar billede emanuel Praktikant
15. august 2009 - 23:19 #6
jeg tror nu ikke at du skal lægge formeget i us - blot at store firmaer har store it afdelingen, som forsøger at skabe sikkerhed - og alligevel er der huller.
Jeg gav chrome en chance, det er nok heller ikke efter bogen at bruge den - men den giver faktisk samme fejl som IE6. Jeg vil gætte på at den henter settings fra IE6 under installationen så det hjalp desværre ikke,
Avatar billede emanuel Praktikant
12. januar 2012 - 00:25 #7
Lukkes uden point