Avatar billede snoopidoo Praktikant
18. august 2009 - 15:08 Der er 6 kommentarer

Min HP laserJet 1220 er begyndt at hyle...?

Hej eksperter,

Jeg har en god gammel HP laserjet 1220, som egentlig bare er en overbygning til 1200'eren.

Den er den seneste måned begyndt at hyle ekstremt højt, hver gang jeg tænder den, men skriver ikke nogle fejlkoder, så jeg ved reelt ikke hvad der er galt med den, og jeg ville helst ikke skulle til at købe en ny, da jeg er ret glad for den.

Er der nogle af jer der har hørt om dette før? Og måske hvad der kan gøres?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
18. august 2009 - 15:28 #1
Tja, jeg havde selv en Canon for en del år siden, som piv meget under udskrift. Jeg fandt aldrig præcist ud af hvorfor, med havde en teori om at det var når printerhovedet flyttede sig henover bærearmene. Den skrev heller ingen fejlkoder eller lignede, men reelt kunne det jo også udskrive, det larmene bare ufatteligt meget.

Måske det er lidt det samme problem du har. Du skriver ikke om det piver under udskrift.

Den dårlige nyhed er at jeg skiftede den ud, det kunne og kan sikkert stadigvæk ikke betale sig.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. august 2009 - 19:45 #2
Jeg har tidligere oplevet HP Laserjet printere der hyler.

For nogles vedkommende var det en "kopitoner" der sad i, hvor tandhjulene hvinede. I et andet tilfælde fandt jeg aldrig ud af hvor det kom fra - men printeren levede da 4-5 år efterfølgende med hyl hver gang der blev printet.

Under alle omstændigheder tvivler jeg på du kan gøre noget ved det i en 1220´er. Den er ikke designet til at man kan skifte andet end toner i den.
Avatar billede snoopidoo Praktikant
18. august 2009 - 20:05 #3
Den piver ekstremt højt, og det er bare at den får strøm.
Det er så slemt at man ikke kan holde ud at have den tændt længe nok til at printe.

Jeg prøvede det en dag, men der kom ikke noget ud, hvilket også er lidt underligt, da den ikke blinker som hvis der var noget galt på den.

1200 modellerne er faktisk rigtig holdbare, det er den der er mest udbredt på kontorer rundt omkring i danmark, og det selvom den stoppede i salg for flere år siden.

Jeg har en enkelt gang skiftet tromle på den, da jeg engang fik smidt en åben konvolut ind i den, så der kom en stribe klister på tromlen. Men her havde den også kørt 25.000 udskrifter.

Det kunne være jeg bare skulle investere i en ny. Jeg så at de havde en brother multifunktion med laser til 1195,- i computerCity.

Jeg ville nu bare gerne have denne til at virke.
Det er dog en kopi toner der sidder i, så måske det er det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. august 2009 - 21:19 #4
Jeg vil da gerne se dokumentation for, at det er den mest udbredte :-) - den står ikke nogen af de steder jeg kommer som konsulent...

1200´eren var pænt udbredt for 10 år siden - men der er altså sket meget på erhvervsmarkedet siden.

Tromlen sidder mig bekendt indbygget i toneren, så den skifter du hver 2000 sider (eller er det kun 1500 sider toneren holder?)

Din anden beskrivelse kunne tyde på en elektronisk fejl - og ikke en mekanisk fejl, som jeg antog. Så tror jeg ærligt talt ikke der er så meget mere at gøre.

Den direkte afløser er iøvrigt 11xx serien - den har været på markedet de sidste 5 år: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=417330
Avatar billede snoopidoo Praktikant
08. november 2010 - 22:36 #5
Nå, jeg fik mig en ny en. En billigere model, men den fungere fint. Jeg har dog ikke smidt den gamle ud, da jeg tænker at der nok er noglde der kan bruge den eller scannerdelen af den.

Nogen der vil lægge et svar?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. november 2010 - 11:14 #6
Jeg springer over, tak...