Avatar billede swissmade Nybegynder
23. august 2009 - 14:54 Der er 7 kommentarer

Internet i Andelsforening virker ikke..

Jeg bor i en andelsforening med ca 30 lejligheder.

Vores internet virker nu ikke! Vi har haft en TDC tekniker ude men meldingen der var bare at det ikke var en fejl hos TDC men i foreningen... nå!

Nogen der har et bud på hvad det så kan være?

Flere af os har trådløst internet i vores lejligheder - kan nogle være kommet til at gøre noget der som påvirker resten af os?

Vi har selvfølgelig haft slukket og tændt for router / switch i kælderen, men uden held.
Avatar billede dr.big Nybegynder
23. august 2009 - 15:04 #1
for I nogle ipadresser?
kan evt. være en som har sat en DHCP server op.
Avatar billede swissmade Nybegynder
23. august 2009 - 15:06 #2
Vi har tidligere haft problemer med DHCP - men desværre er ingen af os IT kyndige, og vi kan ikke huske hvordan vi løste problemet sidst  (!) - andet end at vi bankede på alles døre og spurgte om de brugte trådløst eller ej, og om det evt. var sat forkert op.
Avatar billede langbein Nybegynder
23. august 2009 - 15:09 #3
Du bør opplyse hvem det er som spør. Er du andmin og har du tilgang til admin passord, osv, eller er du en av de 30 leietagere ?

Når det gjelder spørsmålet om noen av dem som har trådløst nett skulle være grunnen til at det hele går ned, så er vel dette nokså lite sannsynlig. Det kan man nok sansynlivis gå ut fra ikke er tilfellet.

Det skulle vært litt mer info om hvordan ddet er lagt opp mee kabler og slike ting, og hvordan det hele er lagt opp.

Det beste ville også være om "noen" har tilgang til en laptop som kan koples mer eller mindre direkte til den switchen som formodentlig sitter i kjelleren ved modemet.

Hvis det nå eventuelt er en vanlig switch i kjelleren, kople opp med en vanlig datakabel, en lille kort en på en eller to meter.

Kople til en laptop PC. Start den opp og gå inn i DOS på laptopen og tast så "ipconfig /all" og se hvilke opplysninger som kommer opp.

Post dem her.
Avatar billede langbein Nybegynder
23. august 2009 - 15:11 #4
Jeg så ikke de to innlegg over mitt. De gir svar på litt av det jeg spør om. DHCP er den første å misstenke. Tesen med å kople en laptop nede i kjelleren er for å finne ut av dette.
23. august 2009 - 15:12 #5
Avatar billede langbein Nybegynder
23. august 2009 - 15:13 #6
Først  å man finne ut om router modemet virker og om det gir ut adresser via dhcp. Hvis dette virker og man kommer ut med en laptop som er koplet direkte til i kjelleren, så må man feilsøke videre på netverket.
Avatar billede anddk Praktikant
23. august 2009 - 17:37 #7
Det er jo noget svært, når inden kender til opsætningen.

Jeg vil starte med at finde evt. trådløs udstyr, router mv. og tage strømmen fra i 10 sek og sætte til igen. Det er i hvertfald et sted at starte.

Kan du finde det trådløse netværk ?
Får du en IP-adrese og hvilken ?