Avatar billede benzboy Nybegynder
25. august 2009 - 14:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Relay

Jeg er ved at sætte en Mozilla Thunderbird op som skal hente og sende via Exchange 2007. Jeg kan fint hente via port 25 og sende på port 110 TLS. Men når jeg prøver at sende til adresser udenfor mit eget domæne får jeg: 5.7.1 Unable To Relay. Jeg er lidt i tvivl om hvilken tilladelse jeg skal give på Exchange for ikke at få et totalt Open Relay.
Avatar billede benzboy Nybegynder
25. august 2009 - 15:26 #2
Godt link. Jeg synes bare ikke lige det dækker min problemstilling. Thunderbird brugeren er jo en bruger der er oprettet i AD og han kan sende mails igennem Outlook. Både internt og eksternt. Der er oprettet en konto i Thunderbird som bruger det navn og det password han er oprettet med i AD og altså også bruger i Exchange. Derfor havde jeg heller ikke forventet at få problemer med Thunderbird.
Avatar billede riversen Nybegynder
25. august 2009 - 15:58 #3
men med thunderbird går jeg ud fra du bruger smtp til at sende med... det gør outlook ikke. Derfor skal du lave de indstillinger der vises i filmklip 2 på din receive connector, hvor du whitelister IP-adressen på din host.
Avatar billede benzboy Nybegynder
25. august 2009 - 18:28 #4
Det ser ikke ud til at jeg kan se de videoer uden at oprette en konto og præsentere kreditkort. Det vil jeg ikke.
Avatar billede riversen Nybegynder
25. august 2009 - 19:21 #5
Avatar billede benzboy Nybegynder
26. august 2009 - 16:43 #6
Gad vidst hvad du kan som jeg ikke kan :-) Jeg får godt nok noget der ligner en video men den fortæller bare at man skal oprette en konto og logge ind. Men du satte mig alligevel på sporet da du nævnte receive connectors. Da jeg havde fået den oprettet og indstillet korrekt kørte det. Smid et svar Riversen så lukker jeg.
Avatar billede riversen Nybegynder
26. august 2009 - 16:49 #7
behold bare point
Avatar billede benzboy Nybegynder
26. august 2009 - 16:51 #8
Jeg har ikke noget at bruge dem til :-) Du må have dobbelt næste gang så.
Avatar billede riversen Nybegynder
26. august 2009 - 16:59 #9
heller ikke jeg.