Avatar billede stoorm Nybegynder
27. august 2009 - 19:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stop kommandoer fra sql

Hej

jeg har en lille shoutbox på en hjemmeside som gemmer beskederne i en sql database

problemet er den at man kan køre javascrips og html kode i den ved at poste et indlæg

hvordan stopper jeg det?
Avatar billede fbhzone Nybegynder
28. august 2009 - 17:59 #1
htmlentities($row['content'])
Avatar billede fbhzone Nybegynder
28. august 2009 - 18:02 #2
Alright det var måske lidt hurtigt.
http://dk.php.net/htmlentities

<?php
$eksempel = "<h1>Skod!</h1>";

echo htmlentities($eksempel);
?>

Med ovenstående kode vil du se at PHP konverterer det om, så den rent faktisk bare skriver <h1>Skod!</h1> istedet for at opfatte det som html tags.
Avatar billede fbhzone Nybegynder
28. august 2009 - 18:02 #3
og.. æhm.. jeg spammer lige lidt:  Du skriver ikke hvilket sprog du skriver i, men mit svar tager udgangspunkt i PHP :)
Avatar billede stoorm Nybegynder
29. august 2009 - 00:03 #4
jep selve shoutouten er skrevet i php og gemmer data i sql