Avatar billede lars8000 Nybegynder
29. august 2009 - 09:11 Der er 1 kommentar

Kan ikke finde hjemme netværk på min mobil (HTC Hero) - Router indstilling???

Mit problem er, at min Mobil (THC Hero) ikke kan få forbindelse til min hjemmenetværk. Jeg kan sagtens finde alle mulige andres netværk. Jeg har et modem fra Zyxel og en trådløs-router fra Linksys (WRT160N v2)Den er med N draft) Når jeg går ind i router instillinger og disabler N og så køre med Mixes B&G istedet, så kan min Hero godt finde mit netværk, men den har så lidt forbindelse, at den ikke kan køre nogle internet sider overhovedet. (der står bare at der ikke er forbindelse på de hjemmesider jeg går ind på.

Nogen forslag????

Jeg prøvede så at tilslutte en ældre trådløs-router jeg havde liggende, og her kunne jeg godt få det til at virke og den fandt mit netværk og kunne søge på nettet med det samme. grunden til at jeg ikke bruger denne trådløse-router mere er, at den smider mig af nettet hele tiden

Måske er det bare ind indstilling på min Linksys router der mangler, men jeg er ret så lost, så håber der er nogen der kan hjælpe eller har et forslag..

Lars8000
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. august 2009 - 11:57 #1
Under basisindstillinger for trådløs:

Har du valgt manuel setup ?

Netværkstilstand blandet ?

Givet den et netværksnavn SSID, som ikke er Linksys ?

Frekvens område standart 20MHz ?

Standart kanal automatisk ?

SSID udsendelse JA ?

Under trådløs sikkerhed:

Har du valgt sikkerhedstilstand WPA ?

Kryptering TKIP ?

Og et adgangsord ?

Hvis dette ikke fungerer, så henter du www.netstumbler.com og installerer den på en Pc med trådløs netkort. Kør programmet, og noter kanal nummeret for de trådløse net den finder. Dit eget tæller ikke med i denne sammenhæng.
Med denne information, udvælger du en kanal, hvor nabokanalerne er ledig, hvis det er muligt. F.eks. er kanal 3 et godt valg, så skal kanal 2, 3 og 4 være ledig.

I routerens opsætning, under standart kanal vælger du så denne kanal.

Husk at gemme indstillingerne.