Avatar billede sanell Nybegynder
04. september 2009 - 00:15 Der er 3 kommentarer

genstarter efter nyt bundkort.

jeg har lige fået skiftet bundkort fra abit IC7-G til ASUS P5KPL-AM men nu genstarter min comp heletiden kan verken komme ind i windows eller lægge et nyt windows ind. Hvad kan det være som jeg har overset.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
04. september 2009 - 09:32 #1
Har du bare flyttet harddisken direkte over på den nye bundkort ,så er det klart et driver problem
smid din xp cd i drevet (hvis det er Xp ) og lad den starte op med den ,første gang du bliver tilbudt at repare win ,den skal du ikke tage men køre videre ,næste gang du bliver tilbudt det ,så vælg reparer ,så skulle den gerne smide nogle andre drivere ind så du kan starte din maskine ,alt andet ,dokumenter,programmer og lign. bliver ikke berørt
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. september 2009 - 11:06 #2
Nye drivere undgår du ikke, med mindre at det er nøjagtig samme bundkort som det gamle.

Hvis du har forsøgt at få den til at boote på XP/Vista cd, og den stadig genstarter, kan du have monteret bundkortet forkert.
Der sidder nogle messing afstandsdimser i kabinettet, som så at sige bærer bundkortet. Bundkortet er så skruet fast til disse dimser.
Hvor og hvor mange af disse dimser der skal sidde i kabinettet varierer fra producent til producent, men også inden for samme producent.
Derfor er det meget vigtig at du kun har monteret det korrekte antal på de korrekte steder i kabinettet. Du kan se på bundkortet hvor der er skruehuller til monteringen, da hvert skruehul har en lille ring af loddetin omkring hullet. Tæl dem, og det er kun det antal du monterer i kabinettet. De skal selvfølgelig sidde så det er muligt at skrue en skrue gennem bundkortet ned i dimsen.
Manualen kan hjælpe dig til posittionen af disse.
Avatar billede dragonknight Juniormester
04. september 2009 - 11:18 #3
I manualen er der et bille af bundkortet med røde ringe omkring skruehullerne. Der er 6.