Avatar billede Slettet bruger
04. september 2009 - 18:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af seriel port på fjernskrivebord

Hej er der ikke nogen der kan hjælpe mig lidt med brug af seriel port via fjernskrivebord?. Jeg kan nemlig ikke få det til at virke.

Opgaven er at jeg har en pc med en stregkodescanner som skal have tømt datalager en gang om dagen og jeg ville gerne have den til at tømme direkte på vores Windows 2003 server som jeg tilgår via fjernskrivebord.

Jeg kan se at man kan vælge at overføre lokale seriel porte under lokale ressurcer i indstillinger for fjernskrivebord men jeg kan ikke se dem fra serveren.

/Rudi
Avatar billede giweo Juniormester
04. september 2009 - 19:01 #1
Hej

Fjerskrivebord og porte er en verden for sig, der levet sig efter liv.

Har du overvejet en anden løsning, fx RealVNC, der gratis kan hentes her: http://www.realvnc.com/products/free/4.1/index.html

Et program der "trækker" skærmbilledet hen tid dig, så ALT virker som om du stod foran fjern-maskinen.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2009 - 19:18 #2
Jo men i dette her tilfælde skal data overføres fra en lokal pc til en extern server som jeg tilgår via fjernskrivebord og ikke omvendt.
Avatar billede anddk Praktikant
12. september 2009 - 22:57 #3
Det kan sagtens lade sig gøre, du sætter bare kryds i at remote desktop skal tage seriel porte med over i profilen.