Avatar billede annesofieb Nybegynder
09. september 2009 - 09:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - har min hotmailadresse fået virus (delivery status notification (failure))

Hej eksperter!

Jeg har de sidste par uger i min hotmail inbox modtaget en større mængde spam-lignende mails. Ca. hver 3. dag vælter 15-20 beskeder ind med påskriften ""delivery status notification (failure)" og nogle der ligner meget - fra Mail Delivery Service, Mail delivery System og postmaster@mail.hotmail.com mm.
Mails'ne har jeg selvfølgelig aldrig sendt og selvom jeg ikke på noget tidspunkt åbnet har disse mails, men har jeg af og til kunnet se, at de er sendt til folk, jeg ikke kender bl.a. flere hollandske adresser.
De tilsyneladende sendte mails ligger ikke i min "sendte beskeder".

Hvad værre er, er at jeg tilsyneladende har mistet alle de beskeder, jeg har sendt siden april i år og frem til nu. Det virker - udover stærkt generende - som et alvorligt alarmsymptom.

Har min mail fået en virus - og vigtigere: hvordan kommer jeg den til livs??
Jeg har søgt på nettet, men ikke rigtigt fundet nogle brugbare løsninger. Prøver naturligvis at skifte password. Forslag modtages meget gerne!!

På forhånd tak for svar.

Mvh. Anne Sofie.
Avatar billede repox Seniormester
09. september 2009 - 10:09 #1
Tror du skal regne med at du er blevet udsat for noget man kalder for et 'Joe-job'.
Din e-mail adresse bliver anvendt som afsender til diverse spammails og derefter får du alle dem retur som modtagerne (eller manglen på sammen afviser). Det har ikke noget med virus at gøre.

Hvad angår dine 'forsvundne' mails beror det sandsynligvis på en lokal fejl eller en opdateret opsætning for hotmail brugere.

Uanset hvad, så kan du intet gøre for at 'fikse' noget på din hotmail konto - det er kun udviklerne på Hotmail (mener stadig det er et MS produkt?) der har mulighed for det.
Avatar billede annesofieb Nybegynder
09. september 2009 - 12:32 #2
Tak for hurtig tilbagemelding!
Lyder som om du har ret. Har faktisk lige set at der blandt mine sendte beskeder fra igår er gået en ca. 10 stykker ud til flere hollandske tiscali-adresser - det er første gang, jeg ser nogen i min box for sendte beskeder...
Jeg har skiftet passwordet nu. Mener du, jeg kan gøre andet for at bremse at min mail bliver brugt som afsender til spammails? Er jo voldsomt irriterende...
Mht. mine egne forsvundne sendte mails, vil jeg prøve at kontakte MS for at høre om de kan gøre noget.
Mvh. igen, Anne Sofie.
Avatar billede repox Seniormester
09. september 2009 - 12:40 #3
Du kan ikke gøre noget for at undgå at nogen misbruger din mailadresse som afsender. Det er faktisk så uhyre simpelt angive en falsk email-adresse som afsender, at en person med bare en smule forstand at bruge outlook kunne få det til at se ud som det var dig der afsendte den. Problemet er bare at afsenderen vil ikke få svarene, det vil du - da det jo ser ud som det er dig der har sendt dem.

Det er desværre en kedelig situation at komme i, men flere end du lige tror er faktisk udsat for. Endda mange der ikke er klar over det.

Et spamfilter ville kunne sortere de returmails fra, fordi de indeholder spam meddelelsen (som regel) og man vil ikke vide det stod på. Du får dog meddelelserne nu og kan så glæde dig over du nu ved at du er en del af statistikken.

Min egen mailadresse bliver også brugt til Joe-jobs, men jeg gider ikke at gøre noget ved det. For lige så snart jeg skifter mail adresse, er det kun et spørgsmål om tid hvornår det sker igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2009 - 20:37 #4
Dette er ikke en løsning på dit problem, men en hjælp til at få mere hjælp:

Når du opretter spørgsmål i denne kategori, står der:
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
Få svar på det sidste nye, indenfor ISDN, ASDL m.m.



Altså, er hjælp til at få lavet en webshop ikke særligt nemt at få i denne kategori.
Læs også http://www.eksperten.dk/faq#faq-2-2
Avatar billede annesofieb Nybegynder
09. september 2009 - 22:21 #5
Endnu engang tusind tak for svar. Føler mig lidt beroliget af, at der nok er tale om en fredelig omend irriterende tilstand. Ville være også ked af hvis problemet bredte sig til mine kontakter. Og attraktivt er det jo unægteligt at undgå at skulle skifte mailadressen ud...
Må se hvordan det går med det nye password. Og om jeg kan få fundet de forsvundne mails.
Vender nok tilbage, hvis tingene - mod forventning - skulle udvikle sig...;-)

Mange hilsner igen og god aften fra Anne Sofie.
Avatar billede annesofieb Nybegynder
09. september 2009 - 22:28 #6
Hm, er ikke helt på dette - hverken katagorier eller point...
Det er sandelig en indviklet affære, denne IT-verden...;-)
Mvh. igen, Anne Sofie.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. september 2009 - 22:32 #7
Jeg skal holde sig fra copy/paste ser det ud til ;)

(Slet "Altså, er hjælp til at få lavet en webshop ikke særligt nemt at få i denne kategori." fra min kommentar :))

Anne Sofie, prøv at se her: http://www.eksperten.dk/faq - den kan hjælpe dig.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester