Avatar billede svaneparken Nybegynder
12. juli 2001 - 18:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Norton Speed Disk og Win 2000

Når jeg starte Norton Speed disk og skal defragmentere mine NTFS diske så får jeg flg. meldning:
\"Norton Speed Disk driver failed because it does not recognize this version of Windows.\"
Er der nogen, der har en simpel løsning på problemet, så jeg slipper for at begynde helt forfra, med at skulle formatere og geninstallere det hele.
Alle andre programmer i Norton Works 2001 virker fint!
Svaneparken
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2001 - 22:13 #1
Der må være en fejl i den NT2001 du har fået, er du sikker på at det ikke er en NT2000, den kan ikke bruges på win2k.

Jeg bruger selv Speeddisk 2001 uden problemer og alle mine drev er NTFS.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2001 - 22:16 #2
Du har vel installeret den som Administrator.
Prøv også at installere Service Pack 2 fra denne site:

http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp2/default.asp

Husk at vælge sprog, den er stor!
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. juli 2001 - 22:18 #3
Prøv at køre en LiveUpdate ... bare så vi ved at du har den nyeste version.
Avatar billede svaneparken Nybegynder
13. juli 2001 - 14:39 #4
Tak for jeres hurtige svar, men havde prøvet alle jeres forslag!
Har efter en masse forsøg, fået det til at virke fx at geninstallere win2000 overpå igen (men den slettede nogle winxp filer), men til gengæld så virker min winxp -ikke mere selvom den ligger på en helt anden disk, jeg tror at winxp lægger nogle filer på win2000 uanset, hvor den placeres og så virker speed disk ikke, da den ikke er gearet til den nye xp?
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juli 2001 - 15:14 #5
Og!??????????????
Du blander XP ind i spørgsmålet der gik på hvorfor din Speeddisk ikke virkede under win2k!
Avatar billede svaneparken Nybegynder
13. juli 2001 - 17:51 #6
Sv: til retaxes!
Korrekt, men på det tidspunkt havde jeg ikke fundet ud af at XP kunne være en mulig årsag, og i min kommentar var det bare en oplysning om at XP også kunne spille en factor.¨
Men du får dine point for din indblanding.
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. juli 2001 - 17:57 #7
Takker for pointene ;o)

Har du læst den artikel om XP der blev bragt i Alt om data i juli nummeret?