Avatar billede log Nybegynder
05. oktober 2009 - 15:25 Der er 7 kommentarer

open office og indsætte foto .....!

Hejsa

Jeg har prøvet jeg ved ikke hvor mange gange at indsætte et foto i open office inde i skriveprogrammet - der kommer blot en firkant hvor der står hvilket foto det er, men en firkant uden foto på.
Har både prøvet Open office org.3 samt writher. Jeg kører med Vista, ved andre kan uden problemer - men hvad gør jeg mon???
Avatar billede vejmand Juniormester
05. oktober 2009 - 16:42 #1
Prøv følgende:

Når du indsætter billede i Indsæt -> Billede -> Fra fil, skal du fjerne hakket i Kæde
Avatar billede log Nybegynder
05. oktober 2009 - 17:49 #2
Nix.......det hjælper ikke og havde prøvet det før edn mailen her.
Bedre foreslag ønskes....*S*
Avatar billede Brichs Nybegynder
06. oktober 2009 - 10:12 #3
Ved godt det er kedeligt, men det lyder som en fejl i din installation.

HAr du prøvet et geninstallere programmet?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
06. oktober 2009 - 12:39 #4
Hvilken type billede prøver du at indsætte? En standard opsætning vil ikke kun vise bl.a. eps-filer.

Prøv at udskrive dokumentet til PDF med f.eks. CutePDF eller Bullzip PDF Printer (ikke det samme som eksportere til PDF!) og se hvordan det ser ud.
Avatar billede log Nybegynder
08. oktober 2009 - 00:40 #5
nej har ikke prøvet at geninstallere programmet een gang mere.........
Avatar billede log Nybegynder
08. oktober 2009 - 00:43 #6
Hejsa

Det er ganske alm. JPG. JPEG. filer jeg prøver med.
Kan desværre ikke udskrive for tiden.

Har nu prøvet i Word Pad...der kan det fint lade sig gøre, men ikke i open office org.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
15. december 2009 - 23:02 #7
Det med ramme oplever jeg ogå på en .jpg fil.
Hvis du klikker på funktion "Vis udskrift" ser du det endelige resultat og dermed også billedet.