Avatar billede ulricho Novice
21. oktober 2009 - 17:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre semikolon til komma i CSV-fil

Jeg mener at kunne huske, at man i registreringsdatabasen for Excel kan ændre CSV-filer til at gemme komma i stedet for semikolon - og tilsvarende punktum i stedet for ,

Kort og godt er jeg interesseret i at en CSV-fil er komma-separeret og ikke semikolon-separeret.

Men jeg synes ikke at kunne finde det ... Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede vejmand Juniormester
21. oktober 2009 - 17:07 #1
Ved ikke om du kan bruge dette "gamle" forslag: http://www.eksperten.dk/spm/537605
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2009 - 17:17 #2
Control Panel -> Regional and Language Options -> Regional Options -> Customize...

Nu skal du ændre indstillingerne til:
Decimal symbol = "."
List separator = ","

Jeg har erfaring med, at man ikke kan have samme Decimal symbol og List separator - ellers defaulter List separator tilbage til ;

Hvis du vil rode med det i registreringsdatabasen, findes det i HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\International\

/1
Avatar billede ulricho Novice
21. oktober 2009 - 20:10 #3
I har begge ret og beskriver det på en forskellig men alligevel ens måde. Tak for det!
Avatar billede vejmand Juniormester
21. oktober 2009 - 21:16 #4
Velbekomme.  :-)
Avatar billede LiseM Novice
22. februar 2010 - 18:07 #5
#2 - kvadratrodenaf1: SUPER svar til mig, der ikke har forstand på registreringsdatabaser og lignende mere tekniske ting!! Du made my day :-))

"Control Panel -> Regional and Language Options -> Regional Options -> Customize...

Nu skal du ændre indstillingerne til:
Decimal symbol = "."
List separator = ","

Jeg har erfaring med, at man ikke kan have samme Decimal symbol og List separator - ellers defaulter List separator tilbage til "