Avatar billede eastdk Novice
23. oktober 2009 - 00:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

32 eller 64 bit version ?

Hej.
Et enkelt spørgsmål. Jeg har kørt programmet der fortæller mig om jeg kan køre Windows 7 - det kan jeg - men kan jeg køre 64 bit eller kun 32 - det gives der ikke svar på.
Bundkort er Asus A8N-SLI og processor er AMD Athlon 64x2 DualCore 4200.

På forhånd tak JJ.
Avatar billede eastdk Novice
23. oktober 2009 - 01:04 #1
Et lille tillægsgylp. Når jeg går ind på amerikanske sider og læser om Windows 7 Ultimate fremgår det at både 32 og 64 bit versionen ligger på den samme disk - men på SHG skal man bestille enten eller - og til forskellig pris ???
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2009 - 07:19 #2
Avatar billede f-arn Guru
23. oktober 2009 - 07:34 #3
AMD Athlon 64x2 DualCore 4200
Så ja, du burde kunne køre 64 bit!
Avatar billede jonner40 Nybegynder
23. oktober 2009 - 07:42 #4
Tjek det med cpu-z http://www.cpuid.com/cpuz.php

den fortæller om din cpu er 64 bit eller ej

64 bit er jo først en fordel når du har 4 gb eller mere i komputeren da 32 bit kun kan se 3-3,5 Gb
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2009 - 07:44 #5
der ligger ingen 64 bit driver til win 7 derinde så det kan godt være du kan køre det eller måske bruge vista drivere

http://support.asus.com/download/download.aspx

selv om de ikke er lavet endnu betyder det jo ikke at de måske kommer - kontakt asus

man kan ikke bygge en formodning på om microsoft advisor kan køre 32 eller 64 bit - den kan sagtens vise at det kan den men det hjælper jo ikke hvis der ingen driver er.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2009 - 07:49 #6
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2009 - 08:09 #7
se her bare lige for forståelsens skyld

http://i33.tinypic.com/2w5rbco.jpg

m.v.h
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
23. oktober 2009 - 09:49 #8
Mener at de fleste pakker er med både Win 32 og 64 bit (på hver sin disk, men med ét serienummer). De versioner jeg har fået er ihvertfald med begge dele.

Kører selv 64 bit på min stationærer - og de få steder hvor der ikke var en 7 driver brugte jeg Vista 64 bit (bla. Marvell RAID controller).
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2009 - 09:50 #9
Når du kører det program (Windows 7 Upgrade Advisor) så er der øverst i venstre hjørne 2 faneblade, 1 for 32 bit og et for 64 bit :)
Avatar billede eastdk Novice
23. oktober 2009 - 11:13 #10
> Stigers.
Der kan man bare se - hvis man altså kan se :-)
Læg et svar please.

Tak til jer andre for deltagelsen.

JJ
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. oktober 2009 - 11:29 #11
Kommer her :)