Avatar billede benzboy Nybegynder
24. oktober 2009 - 19:04 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Trådløst tastatur og mus

Jeg sidder lige og roder med en helt ny Acer R3610. En lille fin fætter der er leveret med trådløst tastatur og mus. Problemet er bare at jeg ikke kan få mus og tastatur til at virke. Alle drivere er opdateret, der er nye batterier i begge enheder og musen er tændt. Jeg kan ikke finde noget at tænde tastaturet med men det har en Connect knap i bunden og den er blevet masseret utallige gange uden resultat. Nogen der ved om der er noget der skal slås til et eller andet sted ? Maskinen kører fint med usb mus og tastatur men det er jo ligesom ikke meningen. Jeg må have overset et eller andet, men hvad ?
Avatar billede thov Forsker
24. oktober 2009 - 19:38 #1
Skal alt trådløst ikke aktiveres først via <Fn> tasten + en anden tast ?
24. oktober 2009 - 20:06 #2
... der er vel også 'noget' der skal aktiveres på PC siden ? En lille USB baseret transmitter/Reciver 'dims' ?
Avatar billede thov Forsker
24. oktober 2009 - 20:16 #3
På billeder ser det ud som om alt sidder på bundkortet - så ingen 'løs' dims med en 'connect' knap.
(Men derfor kan der godt sidde en 'connect' og gemme sig et sted) *S*
24. oktober 2009 - 20:40 #4
24. oktober 2009 - 20:42 #5
... jeg vil mene at der et eller andet sted i pakken ligger en 'løs' USB baseret 'connect dims', som du har glemt undervejs ?

RTFM

(Sig nu ikke at du HAR smidt alt papkasser/indpakningspapir ud *S* ?)
Avatar billede justrace Novice
24. oktober 2009 - 21:37 #6
Sådan et sæt plejer jo at bestå af tre ting. Tastatur, mus og en lille USB-dims.

Har du alle tre ting?
Avatar billede benzboy Nybegynder
25. oktober 2009 - 10:15 #7
Som thov skriver så ser det ud til at det hele er monteret på bundkortet og nej der er ingen løse usb conncet dimser med. Med hensyn til RTFM så ville jeg virkelig ønske at jeg kunne men der er ingen. Og det indebærer jo så også at der ingen henvisninger er til feks. en ALT et eller andet tast at trykke på. Jeg har heller ikke fundet nogle connect knapper efter at have siddet og drejet det lille kabinet i flere timer. Den eneste jeg har fundet sidder, som sagt, i bunden af tastaturet og den gør nada.
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2009 - 10:23 #8
Jamen har du sat modtageren i USB-stikket på din PC?
Avatar billede benzboy Nybegynder
25. oktober 2009 - 10:42 #9
Som man siger "stædighed belønnes". Det viser sig at der under batteridækslet på musen sidder en lille usb dongle som skal tages ud og kyles i et usb stik. Så ja, nu har jeg sat usb modtageren i, justrace. Jeg skulle bare finde den først. Og nu kører det. Så skal vi bare finde ud af hvem der skal have point. Det må vist blive karise_larry. Han er den første der nævner usb transmitter dimsen. Tak for hjælpen til alle. Og karise_larry, smid et svar så vi kan få lukket.
25. oktober 2009 - 10:53 #10
Ping...

La' os dele alle sammen *S* ...
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2009 - 11:00 #11
Nope, ikke her. Morer mig ret godt, så det er gratis herfra. *GG*
Avatar billede yuanyang Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:21 #12
Godt det lykkedes dig at finde donglen.

Et spørgsmål til benzboy: Jeg har også en 3610, og der står på Acers hjemmeside, at det trådløse netværk skulle køre med både b, g og N-draft teknologi. I indstillingerne kan jeg dog kun finde b og g. Ved du, om det er salgsgas, at WLAN kun kører med g-teknologi?

Det var det vigtigste punkt i mit valg af 3610'en, så jeg er pissed, hvis der ikke er N-teknologi (300 Mbps) i.
Avatar billede thov Forsker
26. oktober 2009 - 15:01 #13
Hvor hurtig er din internetforbindelse ?
For er den mindre end 54Mbps (hvad den sandsynligvis er), har du ingen glæde af draft-n, for der er ingen gevinst ved 300Mbps mellem router og computer, hvis du f.eks. har 10Mbps på den anden side af routeren.

Desuden kommer du kun i nærheden af 300Mbps, hvis både router og netadapter er fra samme producent.

Har du et lokalt netværk, eller vil streame HD-video, stiller sagen sig anderledes - her vil det være en fordel med draft-n over hele linien (Igen fra samme producent).

Selvom draft-n for en måned siden er blevet 'forfremmet' til 802.11n ('draft' betyder udkast/kladde), så varer det længe inden alt udstyr er tilpasset.
Det som allerede er produceret og ligger på hylderne, er helt sikkert ikke 'ægte' 802.11n.

Konklusionen: draft-n er en klam fidus, du ikke skal bryde hulkende sammen over.
Avatar billede benzboy Nybegynder
26. oktober 2009 - 15:15 #14
Jeg ved faktisk ikke om 3610`eren kan gøre det. Det er rigtig nok at den er nævnt i specifikationerne men mit eget AP kører max. 802.11g så jeg har ikke mulighed for at teste det.
Avatar billede yuanyang Nybegynder
26. oktober 2009 - 16:23 #15
thov: Det er lidt mere teknisk end jeg har styr på, men jeg har da en 20 Mbit-forbindelse. Til gengæld har jeg en Trendnet-router, som producenterne er under alle omstændigheder forskellige, og det er også kun kladdeversionen i routeren.

Jeg mener dog fortsat, at det er fusk at skrive det i specifikationerne på hjemmesiden, hvis produktet ikke er udstyret med N-draft.
Avatar billede thov Forsker
26. oktober 2009 - 16:54 #16
20Mbps er er kvikt - men stadig ikke i nærheden af 802.11g (54Mbps).
Men 'snyd' er det under alle omstændigheder - at love draft-n, og så ikke levere det.
Men har du kigget i opsætningen (både router og computer) - at hastigheden står til 'Auto' eller 'b/g/n', og ikke bare 'b/g' ?

Som en ringe trøst, kan jeg fortælle, at min bærbare med Intel 4965AGN netchip, ikke gad mere end 72Mbps med en Linksys draft-n router.
Med Linksys USB-adapteren susede den gladeligt afsted med 270-300Mbps.