Avatar billede bas Forsker
25. oktober 2009 - 19:58 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Problem med websteds sikkerhedscertifikat

Hej

Jeg forsøger at hjælpe en der har fået problemer med, at han får besked om, at der er problemer med webstedets sikkerhedscertifikat, når han f.eks. vil ind på tdconline.dk.
jeg har så fundet nedenstående og troede, at det var løsningen,
men han har ikke et punkt der hedder Norton Confidential Browser Helper Object under Administrer tilføjelsesprogrammer.
http://groups.google.com/group/dk.edb.sikkerhed/browse_thread/thread/f56fcd70d8376ba2/669643e9d3f08810

Han bruger Norton Internet Security, og han siger, at der under
Administrer tilføjelsesprogrammer står tre punkter under Norton:

1. Norton toolbar
2. Noget med Symatic NTO
3. Noget med Systematic ...prevention

Kan der være noget af dette, som han kan prøve at deaktivere, eller er det mon en helt 3. løsning han skal ud i?

På forhånd tak.

Mvh. Martin
Avatar billede haverslev Novice
25. oktober 2009 - 21:01 #1
Kan være flere ting, f.eks:
Tiden på maskinen er sat forkert?
Det får derved indflydelse på certifikatets gyldighedstid

Eller prøv at se her:
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/55295/
Avatar billede pimpz Nybegynder
26. oktober 2009 - 20:09 #2
Hej Martin

Jeg tror at jeg har en løsning til dig :-)
Før sad jeg med præcis samme fejl og denne løsningen blev at jeg hentede et nyt TDC rod-certifikat.

Direkte link:

https://www.certifikat.dk/export/sites/dk.certifikat.oc/da/download/rodcertifikater/TDCInternetRootCA.cer

Download filen på en USB nøgle og kør default install og prøv så se om TDConline ikke virker igen.

Det virkede hos mig ;-)

Nicolaj
Avatar billede pimpz Nybegynder
27. oktober 2009 - 12:43 #3
Fik du løst problemet?
Avatar billede haverslev Novice
27. oktober 2009 - 12:46 #4
Skal man bare smide et "svar" ?
Avatar billede bas Forsker
30. oktober 2009 - 18:44 #5
Hej

Undskyld, at jeg ikke har svaret.
Jeg er desværre ikke kommet videre med det.

Skal jeg lukke spm. alligevel?

Mvh. Martin
Avatar billede pimpz Nybegynder
02. november 2009 - 21:13 #6
Prøvede du vores forslag?