Avatar billede Guldsmeden Juniormester
27. oktober 2009 - 18:58 Der er 11 kommentarer

Oprettelse af ny hjemmeside

Jeg vil gerne åbne en hjemmeside, og det er jo også lidt af en jungle for den kun mådeligt kyndige som undertegnede. Jeg har kigget lidt på one.com og web10.dk, som begge har vundet priser, men i deres billige udgaver er der kun begrænset plads. Men der er også mono.net, som jeg har lidt fidus til. De slog sig op som gratisprodukt, men har siden udvidet biksen, så man blandt andet får ubegrænset plads for 39 kr/mdn eller der omkring. Dét med den ubegrænsede plads tiltaler mig, da jeg har tænkt mig at lægge mange billeder op.

Uanset hvad jeg vælger, skal det være let og verskueligt at anvende, så jeg selv let kan opdatere og vedligeholde. Et produkt som 123hjemmeside er jo godt nok tænkt, men det vil jeg altså ikke have i min adresselinie, det virker for amatøragtigt. Og det skal det jo helst ikke, selv om man er amatør ;-)

Har nogen et godt bud?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2009 - 19:10 #1
Først og fremmest... du får hvad du betaler.

Dernæst bør du kikke på nogle produkter hvor du selv er i stand til at finde ud af det. Upload af billeder og evt. en Online Butik.

Hvorvidt det heder 123hjemmeside.dk eller one.com er helt ligegyldigt hvis du registrere dit eget DomainNavn.
Avatar billede Guldsmeden Juniormester
27. oktober 2009 - 19:22 #2
OK - men der er vel nogle udbydere, der tilbyder bedre værktøjer til opbygning af hjemmesider end andre? Og med bedre mener jeg nogle, der er lette at gå til uden de store forudsætninger.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2009 - 19:36 #3
Helt klart. Men der er rigtig mange :-)

Jeg selv bruger DanDomain.dk som er et af de ældste i denne branche: http://www.dandomain.dk/produkter/webshop-cms.html

Det som er vigtigt her er cms (Content Management System)
Kan man finde ud af det eller ikke? Prisen er ikke så vigtigt! det er småpenge til forskel.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. oktober 2009 - 19:37 #4
Som du selv skrev: "Det virker for amatøragtigt". Hvilket det bliver hvis du selv laver den. Der er også noget der hedder sikkerhed osv. Det skulle aldrig falde mig ind at begynde at bygge dæmninger, højhuse eller lave folks tænder osv.
Avatar billede egzonrh Nybegynder
27. oktober 2009 - 19:45 #5
Jeg bruger www.one.com, som jeg synes er meget, meget nemt.
Jeg er også en amatør, men man kan alligevel lave en god hjemmeside med deres skabeloner.

Nu kan jeg ikke huske hvor meget vores klub betaler for one.com, men vi har 3000 GB plads. Der er plads til rigtig, rigtig mange billeder.
Jeg tror faktisk at der er plads til 1 million billeder. (Tror jeg, hvis jeg har regnet det korrekt)

Du køber dig en domæne, og så køber pladsen hos one.com.
Derefter downloader du en af deres gratis skabeloner og laver om på dem, som du gerne vil have at de skal se ud.

Meget nemt.

Det er ikke uden grund, at de har vundet priser:)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
27. oktober 2009 - 19:47 #6
Jeg glemte at nævne:

Du kan ændre deres skabeloner ved hjælp af en virtuelt redigeringsprogram, som de har inde på deres hjemmesiden. Den hedder "WebComposer".

Du behøver slet ikke at komme ind på HTML redigering osv..
Avatar billede Guldsmeden Juniormester
28. oktober 2009 - 00:04 #7
Ahr, "3000 GB" - lyder det ikke af vel meget. Mener du mon ikke 3000 MB? - altså 3 GB? Det er da også noget, men det kan ikke rumme 1 million fotos. Jeg har på min ene disc 65.000 fotofiler, som fylder 65 GB, hvilket  er fotos i temmelig lav opløsning. Det er selvfølgelig ikke tanken, at de skal placeres på min hjemmeside, og slet ikke i høj opløsning. Blot tiltaler det mig, at der er plads til udvidelse, men det kan man vel altid købe sig til, efterhånden som behovet opstår.
Avatar billede Guldsmeden Juniormester
28. oktober 2009 - 00:07 #8
Til michael_stim: Så du mener, at man bør overlade sine hjemmesider til professionelle? At det altid vil blive noget makværk, hvis man selv forsøger? Det er jeg nu også parat til, men først vil jeg lige se, hvor langt jeg kommer via egne beskedne evner og midler - også fore sportens og fornøjelsens skyld ;-)
Avatar billede egzonrh Nybegynder
28. oktober 2009 - 07:35 #9
Sorry min fejl:)

Ja, jeg mente 3000 MB (altså 3 TB).

Så er der også 25 TB for 45 kr.

Fylder et billede ca. 1 MB? Så kan der være 25000 billeder der.
Du kan også spørge one.com support om man kan forhøje pladsen.

Tror at det vil koste 100 kr. for 65 TB.
Jo mere plads man køber, jo billigere bliver det. (Hvis man kan)
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. oktober 2009 - 08:51 #10
Er det bare en hjemmeside til dig selv og din familie, er det klart du selv skal rode med det. Men er det til dit firma, vil jeg helt klart anbefale dig at få professionel hjælp. Der er jo en masse sikkerhed der skal tænkes igennem, hvis man f eks skal have en webshop (går ud fra du er guldsmed).
Avatar billede Henni Nybegynder
04. november 2009 - 17:25 #11
www.piczo.com har jeg brug meget. Den er desværre på engelsk, og du har ''piczo.com'' stående efter det du ønsker din hjemmeside skal hedde. Det er gratis og avancerede, og bliver hele tiden opdateret og forbedret.