Avatar billede detail Nybegynder
29. oktober 2009 - 20:16 Der er 5 kommentarer

Hvilken virusscanner kan anbefales til Windows 7

Jeg har Norton Endpoint som åbenbart ikke kan bruges til Windows 7.

Microsoft anbefaler følgende:
Avast
AVG
Bullguard
Panda
McAfee

men hvilke er bedst og mest sikker af disse ?

kan ikke finde nogle test af dem på internettet!
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. oktober 2009 - 20:33 #1
Jeg bruger selv Avast free, som er et af de bedste gratis antivirusprogrammer der findes.

http://www.microsoft.com/Security_Essentials er også et af de bedre.
Avatar billede lasbas Nybegynder
29. oktober 2009 - 22:24 #2
Af dem du lister op er der kun Avast som er noget værd
målt på hvor meget at de rent faktisk fanger
Avatar billede lasbas Nybegynder
29. oktober 2009 - 22:25 #3
Jeg bruger selv Security Essentials som john_stigers linker til
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. oktober 2009 - 22:42 #4
Jeg har multiboot win7 / XP og Security Essentials kører under XP.
Jeg kører nu primært Win7, så Security Essentials er testet i XP, og jeg må sige jeg er positivt overrasket.
Avatar billede xodeus Novice
30. oktober 2009 - 15:25 #5
Af dem der er gratis vil jeg helt klart tilslutte mig til hvad john og lasbas skriver at benytte Security Essentials. Meget lille memory footprint, meget lidt CPU forbrug og den klarer lige ærterne med at holde systemet virusfrit. Det bliver e del af Windows, fylder ikke ret meget i Download og har heller ikke mange processer kørende...

Af betalingsudgaver kan jeg anbefale Eset Nod32...