Avatar billede krydset Nybegynder
31. oktober 2009 - 18:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gratis hjemmeside med asp

hey.

Jeg mangler en gratis hjemmeside hvor man kan kører asp.net på. har fundet tonsvis af php sider, men asp sider halter det med. Der skal være adgang til MS sql & asp.net 3.5 eller 4.0. Størrelsen gøre ikke så meget en 20-30 mb ville være fint. Så hvis nogle kender et godt sted hvor man kan oprette sig med et subdomæne til testning så lad mig høre fra jer.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
31. oktober 2009 - 19:12 #1
hvorfor ofrer du ikke bare de 9 kr/md det koster for en hjemmeside, istedetfor at forvente at nogen stiller en gratis til rådighed for dig.
Avatar billede krydset Nybegynder
31. oktober 2009 - 21:10 #2
fordi det har jeg ikke lyst til, forventer heller ikke nogle stiller noget gratis til rådighed for mig, spørger bare om der findes et gratis alternativ et sted på nettet. Så hvis du ikke kan komme med et konkret svar til min problemstilling så hold dig fra tråden mester.
Avatar billede keysersoze Guru
31. oktober 2009 - 22:03 #3
En af de store forskelle på ASP/ASP.NET og MSSQL i forhold til PHP og MySQL er prisen - og netop derfor bliver det mere end svært at finde gratis hosting til det du søger, det vil simpelthen være penge ud af vinduet. Vil du ikke betale de ekstrem symbolske beløb flere webhoteller kører med er det tætteste på det du søger nok at hoste selv.
Avatar billede krydset Nybegynder
31. oktober 2009 - 22:20 #4
har fundet et sted dog er det tidsbrgrænset som en beta testning til 31 jan 2010

men det skulle dække mine test behov.
Welcome to the ASP.NET 4 Hosting Sandbox

Free Sandbox features:
# Windows Server 2008 R2 Platform
# .NET Framework 4.0 beta 2
# 50 MB disk space
# 50 MB SQL Server 2008 disk space
# FTP
# Uses DiscountASP.NET subdomain
# End Date: Sunday, January 31, 2010

Skal lige høre om det kræver vildt meget at hoste et test server selv, og kan man gøre det i windows 7 home edition.
Avatar billede keysersoze Guru
31. oktober 2009 - 22:33 #5
Hvis du kun skal hoste for testens skyld kræver det kun en IIS, eller alternativt burde den indbyggede i Visual Studio kunne benyttes, samt SQL Server og begge dele pånær IIS findes jo i Express-versioner, altså gratis. Resten er et spørgsmål om at der ikke er blokeringer i firewall, fast ip, konstant tændt computer, båndbredde osv. Er det til mere end bare test ville jeg umiddelbart fraråde det da forkert opsat server og manglende sikkerhed betyder en stor risiko for dig.

Hvad specifikationerne omkring win7 siger tør jeg ikke sige - men tvivler i hvert fald på at den har IIS med.
Avatar billede keysersoze Guru
29. december 2009 - 11:34 #6
lukketid?