Avatar billede wenneberg Nybegynder
05. november 2009 - 09:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

TDC Box - XBOX 360 - Router

Jeg har netop fra TDC fået installeret en såkaldt TDC BOX, med indbygget, router, modem, firewall, switch, bredbåndstelefoni adapter og trådløst net.

Og det hele virkede som en drøm, indtil jeg skulle have sat min laptop til over det trådløse.

Det viste sig så at min laptop var så gammel, at det trådløse netkort i den ikke understøtter de nyere sikkerhedsprotokoller WPA/WPA2, så jeg satte bare TDC boxen op til at køre WEP istedet for og så kørte det ellers bare derudaf.

Næste problem opstod da jeg skulle have min XBOX 360 sat til over trådløs. Den ville simpelthen bare ikke connecte ordentligt. Jeg kunne sagtens finde netværket og få forbindelse hertil, men fik ikke tildelt nogen IP adresse. Jeg prøvede en masse forskelligt, men måtte til sidst give op.

Jeg fandt ud af over nettet, at TDC Boxen ikke understøtter XBOX 360, og derfor kunne jeg ikke få forbindelse.

Jeg gjorde så det, at jeg satte min gamle Netgear WGR614 trådløse router til via TDC boxen, åbnede de samme porte i begge to (da man ikke kan slukke for firewallen i TDC boxen helt desværre), slukkede for den trådløse del i TDC Boxen, så det kun var Netgear routeren der fungerer som den trådløse del, og så virkede det.

Nu er problemet så, at min forbindelse er blevet, ja for at sige det på godt jysk, træls.

Jeg skal flere gange dagligt genstarte min netgear router - min laptops forbindelse går i stå ofte, hvilket også kræver en genstart af routeren og jeg er faktisk godt træt af det.

Jeg er desværre ikke super netværksekspert, så derfor skriver jeg herinde og håber nogen måske har en alternativ løsningsmodel, så jeg kan få det hele til at gå op i en større enhed - uden problemer.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad det skal koste, mit internet skal bare virke, på både min stationære, min bærbare og min xbox - helst via den forb.... TDC box også.

Er der nogen der har nogen forslag? Har selv tænkt på måske at investere i en bedre/nyere router istedet for Netgear, måske en D-link?

Har også overvejet at sætte et nyere trådløst kort i den bærbare, men ved ikke om det gør nogen forskel?

Men er helt åben for forslag.

Takker for hjælpen! :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. november 2009 - 10:27 #1
Jeg har været igennem 4 netgear routere, og ja den skal genstartes ofte. Efter erhvervelse af en linksys router, har det trådløse net kørt 24/7 uden genstarter på 3 måned. Det fungerer bare.

I dit tilfælde behøver du end ikke en router, men kan klare dig med et accesspunkt, men prisen er nogenlunde den samme, og et accespunkt svarer blot til en trådløse router hvor DHCP er deaktiveret.
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. november 2009 - 10:30 #2
Udbydere plejer at have flere forskellige bredbåndsroutere. Har du checket om de har flere modeller, hvor f ex XBOX kan fungere? Du kan vel ikke være den eneste med trådløs XBOX hos TDC, så de må vel have hørt om problemet før. Kan jo også være de bare lukker øjnene og siger "ikke vores problem".
Avatar billede wenneberg Nybegynder
05. november 2009 - 10:45 #3
Jeg har netop talt med en tekniker fra D-link (da jeg havde overvejet at købe en af deres routere).

Han siger at det bare er et spørgsmål om at have åbnet de rigtige porte i routeren, så kan man sagtens få den til at virke med xboxen, så det prøver jeg lige - de er sådan ser åbnede da jeg måtte åbne dem i både TDC Boxen og netgear routeren for at få netgear routeren til at fungere. Så måske har jeg allerede lavet arbejdet på forhånd.

Jeg prøver lige og så vender jeg tilbage når det er testet.

Men ellers lyder dit svar rigtigt dragonknight, netgear routeren virker meget ustabil og har egentlig altid gjort det. Så tak for dit råd der.

Mht. andre boxe, det mener jeg ikke TDC har - den løsning jeg havde før - også fra TDC var med Netgear routeren som jeg jo har i forvejen. Og det fungerede da, men nettet var stadigvæk ustabilt.
Avatar billede handberg2 Nybegynder
05. november 2009 - 11:51 #4
Jeg havde også lidt bøvl da jeg fik Fullrate idet heg gerne ville bruge min egen router (Print server ect.) Til at starte med gjorde jeg ligesom dig og åbnede porte i begge routere, men det fungerede stadig ikke helt, nettet var meget ustabil og virkede sporadisk. Løsningen lå i at få fullrate til at slå DHCP funktionen i deres router fra (de kalder det bridge mode, ved ikke om det er en generel term) Siden da har det virket upåklageligt.

Ved ikke om det kan hjælpe dig? Et alm access point skulle vel være fint til at løse den opgave.
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. november 2009 - 12:21 #5
Du kunne også prøve at deaktivere DHCP i Netgear routeren, og i steder for at sætte kablet fra TDC boksen i WAN porten i netgear, så sætter du den i LAN porten.
På den måde funderer Netgear som accesspunkt, og det er TDC boksen der uddeler IP adresser både trådløst og kablet.

På denne måde styrer du også portåbning i TDC boksen. Mere centralt og enkelt.
Avatar billede wenneberg Nybegynder
10. november 2009 - 16:00 #6
Tak for jeres svar!

Jeg har nu været så "heldig" at tale med en fra TDC som selv havde selvsamme TDC Box og også en xbox og han sagde det fungerer uden problemer, så han ville godt hjælpe mig med at sætte det op.

Vi prøvede mange ting, han var endda inde i min TDC Box og hjalp mig med at sætte den op, vi prøvede både med og uden wep/wpa/wpa2 koder, men ligelidt hjalp det. Han åbnede endda helt for den, altså deaktiverede firewallen i den for at de skulle kunne lykkes... men lige lidt hjalp det. Vi måtte give op efter over en halv times forsøg.

Jeg var så hos en veninde i fredags hvor jeg havde Xboxen med - de har også trådløst internet, her var problemet så, at Xboxen SLET ikke kunne finde SSID'en på deres trådløse net... det kunne både min telefon og min Ipod, men Xboxen kunne ikke...

Kunne det tænkes at der i den trådløse netværks adapter på min xbox er en eller anden fejl?

Eller kan det være noget helt tredje som jeg ikke har tænkt på?

Jeg er ved at overveje at sætte et accesspoint til xboxen istedet for og derved totalt omgå  xboxens eget udstyr. Men har slet ikke forstånd på hvad jeg så skal købe, så det vil jeg tale med D-link om igen.
Avatar billede Kalle1 Nybegynder
01. marts 2010 - 21:13 #7
jeg har også mit hyr med TDC og Xbox. Har en linksys router wag160n men kan ikke få det til at køre. Nogen gode råd ?
Avatar billede wenneberg Nybegynder
02. marts 2010 - 11:32 #8
Jeg har imidlertid fået den "nye" TDXBOX, som kom omkring årsskiftet, den fungerer stort set problemfrit, den kan finde xboxen uden problemer, her stødte jeg dog på det problem at den desværre ikke sender et ret stærkt trådløs signal ud, så jeg har måtte sætte en anden router i TDCBOX'en som så fungerer som den trådløse del. Så du kan jo bede TDC om at få den nye model og håbe det løser problemet for dig :)