Avatar billede Eli123 Nybegynder
07. november 2009 - 14:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Language Pack/Word

Hej alle.
Jeg har for nylig købt den spanske sprogpakke til Microsoft Office Word gennem Microsofts kampagne Ultimate Student. Jeg skriver til jer, fordi jeg ikke kan installere produktet og Ultimate Student siger blot, at de ikke kan hjælpe mig...

Efter at have købt og downloaded sprogpakken, vil jeg herefter installere den, men får ikke lov, da en fejlmeddelelse på spansk siger "fejl i installationen af denne pakke". Jeg forsøger et par gange yderligere uden held og prøver i stedet for at sige "gem", at trykke "kør". Dette virker og programmet installeres på computeren og virker tilsyneladende fint. Problemet er, at dette ikke giver mig mulighed for at lægge programmet ned på en usb som backup, hvis min computer bryder sammen.
Er der nogen her der ved, hvordan man kan finde programmet igen, når man ikke selv har lagt det ind på computeren? Jeg tænker, det MÅ jo være der, for når man går ind i word og aktiverer det spanske sprog, henter den vel de ord fra en eller anden fil på computeren.. Er der nogen der ved hvorfra den henter disse filer?

Jeg har forgæves prøvet at kontakte Ultimate Student, men de siger at jeg ikke findes i deres ordresystem og vil derfor ikke hjælpe (Hvilket er ret komisk for jeg kan selv finde mig derinde, så det lyder som en meget dårlig undskyldning!)

Håber at der er nogen herinde som kan hjælpe...

På forhånd tak,

Eli
Avatar billede Vandreren Novice
07. november 2009 - 14:21 #1
Når du siger sprogpakke, så mener du ordbøger til synonymer, stave- og grammatikkontrol, ikke?

Hvis du bruger Office Proofing Tools til at installere de ekstra ordbøger, så placeres filerne som standard i C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\PROOF, samt undermapper, der er specifikke for det pågældende sprog.

For spansk:
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\PROOF\3082

Hvilken version af Office Word bruger du?
Avatar billede Vandreren Novice
07. november 2009 - 14:34 #2
Ellers så prøv lige at søge på disse filnavne for spanske ordbogsfiler:
MSGR3ES.DLL
MSGR3ES.LEX
MSHY3ES.DLL
MSHY3ES.LEX
MSSP3ES.DLL
MSSP3ES.LEX
MSTH3ES.DLL
MSTH3ES.LEX
MSWDS_ES.LEX

De enkelte tal skal måske udskiftes hvis du bruger Office 2007, men her kan du se hvad du skal lede efter. :)
Avatar billede Eli123 Nybegynder
07. november 2009 - 15:07 #3
Fantastisk, jeg har fundet mappen under C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\PROOF\3082 ligesom du skrev og der står på den at det er den spanske grammatik.
Tror du så man bare kan kopiere den til en usb og så få den til at virke igen senere, hvis det skulle blive nødvendigt?

Og tusind tak for hjælpen!
Avatar billede Vandreren Novice
07. november 2009 - 15:21 #4
Det kunne man i hvert fald i Word 2000, men om det også er så nemt og simpelt i nyere versioner, det ved jeg ikke.

Husk at der hører flere filer til end bare den i C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\PROOF\3082. Se listen, i min kommentar #2, over spanske ordbogsfiler i C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\PROOF\.

Hvorfor kan du egentlig ikke kopiere din installationsfil over på din USB-enhed og tage backup på den måde? Er der tidsbegrænsning på installationsfilen?
Avatar billede Eli123 Nybegynder
07. november 2009 - 20:02 #5
Ja jeg så godt din anden kommentar og vil sørge for at se på det:-) Grunden til at jeg ikke kan kopiere filen over på en usb er, at den ikke virker! Da jeg downloadede filen fra Microsoft, ville den ikke installeres og jeg skrev herefter til Microsoft, men de har ikke villet hjælpe, så derfor blev jeg nødt til at finde en måde at komme ind ad bagdøren på hehe..

Men endnu en gang, tusind tak for hjælpen.