Avatar billede alexand Praktikant
18. november 2009 - 18:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Prgramvalg til automatisk backup hver dag

Hej eksperter..

Jeg har nu flere gange måtte geninstallere hele mit system så alt er gået tabt. Jeg kører nu Windows 7, og ønsker et program der tager en automatisk backup af mine dokumenter én gang om dagen - automatisk.
Fra pålidelige kilder har jeg hørt at i Mac'ens verdens er der programmer såsom "Timemachine" og "Retrospect".
Programmet skal ikke som sådan være godt, bare det kan klare en daglig backup fra min bærbar til min eksterne harddisk.
Jeg tænker noget i stil med at den skal indstilles efter tiden, så den fx tager backup hver dag klokken 23:00?

Håber I har nogle gode programmer jeg kan undersøge nærmere. ;)

Mvh.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2009 - 19:02 #1
Hej alexand.
Hvis du er så uheldig med din computer, kan jeg slet ikke forstå, du vil have dine dokumenter på dit c drev. Hvorfor opretter du ikke et drev alene til dine dokumenter?
18. november 2009 - 19:31 #2
* Enig med #1 !!! *
Avatar billede flashion Nybegynder
18. november 2009 - 19:40 #3
Jeg bruger syncToy, det er gratis og virker helt fint. Der er en guide til hvordan du sætter det til at starte automatisk hverdag kl ??.??... Det eneste du skal gøre når du har sat det op er at klikke på "sæt i gang" - også lige lukke programmet ned bagefter. Det har indtil videre virket helt fint for mig :)
18. november 2009 - 19:53 #4
Generelt kan jeg også anbefale at lade dine EGNE DATA: Dokumenter, grafik, foto, musik, video, ... være placeret på en anden partion/drev/Harddisk !!!
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2009 - 15:25 #5
Hvorfor ikke benytte windows 7 udmærkede backup, der kan sættes til at køre på bestemte tidspunkter/ dage og som er fuldt integreret med windows...

Jeg ville dog stadig oprette et drev udelukkende til data. Og så pege backup'en mod dette drev.

Husk ligeledes også at tage backup til eksterne kilder. Fx. USB-drev eller USB-hardisk.
Avatar billede JJrgensen Nybegynder
29. november 2009 - 21:19 #6
Hej alexand

Så lige dit sprgm. - hvad med at bruge Online Backup så er du sikker på at dine data er der, hvis huset brænder eller hvis tyven besøger dig.

Jeg har 3 computere - 2 Mac og 1 PC.

Mine helt tunge video filer bliver lagt på ekstern 1TB harddisk via programmet "Timemachine" og disken ligger jeg så på mit arbejde.

Derudover kører jeg også dagligt Online Backup af billeder, mail, dokumenter osv. og det hele gemmer jeg på Memopal, som skal have € 49 årligt for 200 GB og det dækker vist de flestes behov. Du kan bruge den samme licens til alle maskiner og platforme, så det er rigtig billigt, sikkert og nemt.

Tjek mit site www.backupguide.dk med oversigt på produkter og priser.

Mvh.
//Jesper
Avatar billede h_s Forsker
24. december 2009 - 10:32 #7
thomasso> W7 eget bakcup program har jeg lidt problemer med - Windows anbefaler at placerer backup-filer på en ekstern harddisk. Problemet er, at jeg ikke kan få lov at udpege mit eksterne drev - Kan sagtens finde det via Stifinder!

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede alexand Praktikant
07. februar 2010 - 15:18 #8
Hvad hedder W7's eget program?