Avatar billede mbe78 Praktikant
24. november 2009 - 13:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

VBA - excel

Hej, jeg har denne kode (se nedenfor) men har brug for at lave en overskrift der er "fast".

Kan nogen hjælpe. Jeg er ikke ekspert så skal have det "penslet ud" :-S

Tak

Sub ListArk()
    Dim i As Long, so As Object
    Sheets("Udskrift").Range("A:A").ClearContents
    i = 0
  For Each so In Sheets
    If so.Name <> "Udskrift" Then
        i = i + 1
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 1).Value = so.Name
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 2).Value = so.Range("B7")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 3).Value = so.Range("F3")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 4).Value = so.Range("F34")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 5).Value = so.Range("B41")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 6).Value = so.Range("H3")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 7).Value = so.Range("H2")
      End If
    Next
End Sub
Avatar billede tjacob Juniormester
24. november 2009 - 16:54 #1
Kan du forklare det lidt nærmere?
Hvad mener du med fast overskrift?
Og hvor skal den stå?
Avatar billede mbe78 Praktikant
25. november 2009 - 09:13 #2
Jeg skal bruge kolonneoverskrifter.

Eks:
Sheets("Udskrift").Cells(i, 2).Value = so.Range("B7")= B7 henter fakturanummer og overskriften på "udskrift" skal være Faktura.
Alle overskrivter skal være i række 1 -

Giver det mening?

PFT :-)
Avatar billede tjacob Juniormester
25. november 2009 - 14:02 #3
OK. Nu bruger du jo allerede række 1, så jeg har rykket alle data en række nedad, så der er plads til overskrifterne i række 1.
Du skal selv indsætte de korrekte overskrifter i de nederste 7 linier i sub'en.

Sub ListArk()
    Dim i As Long, so As Object
    Sheets("Udskrift").Range("A:A").ClearContents
    i = 1
  For Each so In Sheets
    If so.Name <> "Udskrift" Then
        i = i + 1
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 1).Value = so.Name
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 2).Value = so.Range("B7")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 3).Value = so.Range("F3")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 4).Value = so.Range("F34")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 5).Value = so.Range("B41")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 6).Value = so.Range("H3")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 7).Value = so.Range("H2")
      End If
    Next
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 1).Value = "Arknavn"    '< ret her
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 2).Value = "B7 navn"    '< ret her
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 3).Value = "F3 navn"    '< ret her
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 4).Value = "F34 navn"  '< ret her
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 5).Value = "B41 navn"  '< ret her
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 6).Value = "H3 navn"    '< ret her
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 7).Value = "H2 navn"    '< ret her
End Sub
Avatar billede mbe78 Praktikant
25. november 2009 - 16:22 #4
hmm den siger at der er en fejl..Hvad gør jeg mon forkert?

Sub ListArk()
    Dim i As Long, so As Object
    Sheets("Udskrift").Range("A:A").ClearContents
    i = 1
  For Each so In Sheets
    If so.Name <> "Udskrift" Then
        i = i + 1
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 1).Value = so.Name
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 2).Value = so.Range("B7")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 3).Value = so.Range("F3")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 4).Value = so.Range("F34")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 5).Value = so.Range("B41")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 6).Value = so.Range("H3")
        Sheets("Udskrift").Cells(i, 7).Value = so.Range("H2")
      End If
    Next
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 1).Value = "Faktrua nr"
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 2).Value = "Kunde"
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 3).Value = "Fkt dato"
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 4).Value = "Beløb"
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 5).Value = "Betalings dato"
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 6).Value = "Ydelse"
    Sheets("Udskrift").Cells(1, 7).Value = "Status"
End Sub
Avatar billede tjacob Juniormester
25. november 2009 - 16:49 #5
Kan du se hvad den melder fejl?
I hvilken linie?

Koden  fejler ingenting. Den kører fint hos mig, som du kan se her:
http://www.gratisupload.dk/download/36720/
Avatar billede mbe78 Praktikant
26. november 2009 - 10:32 #6
Jeg fandt fejlen, tak - så points er på vej til dig.

Jeg har et andet spørgsmål vedr flere ark i denne projektmappe. Vil du hjælpe mig med det? Eller skal jeg oprette et nyt spørgsmål?
Avatar billede tjacob Juniormester
26. november 2009 - 14:54 #7
Nej, bare spørg her.
Avatar billede mbe78 Praktikant
26. november 2009 - 15:08 #8
Tak :-)

Når jeg gerne vil lavet eks. en pivottabel eller på anden måde indsætte et ark, kommer det med på mit ark "udskrift" - hvordan mon jeg kan undgå det?

Og hvordan giver jeg dig dine points :-)
Avatar billede tjacob Juniormester
26. november 2009 - 15:23 #9
Du kan først give mig points når jeg har svaret. -Det gør jeg her.

Når du vil indsætte f.eks. en pivottabel, skal du stille dig på det ark hvor du vil indsætte den.
Når du vælger data til den behøver de jo ikke være fra samme ark.

Derudover kan du jo også bare flytte pivottabellen til et andet ark efter den er oprettet: Fanen Indstillinger i Pivottabelværktøjer > klik på Flyt pivottabel.