"Allow smoothing" på eksternt loadede billeder?
as2/cs3Jeg er ked af hvis der er nogen der føler jeg spammer ekspertens flash forum lige i øjeblikket, men dette skulle også gerne være det sidste af mine tre spørgsmål. I hvert fald i et stykke tid:)
Jeg har brug for hjælp til at tilføje "allow smoothing" på eksternt loadede billeder for at undgå tydelig reduktion i kvalitet når de enten gøres mindre eller drejes.
Jeg har fundet dette link der formentlig har løsningen, men jeg kan ikke umiddelbart selv få det til at fungere http://www.giordanopiazza.com/blog/flash/allow-smoothing-for-external-images-as2/
Da jeg mildest talt ikke er nogen flashhaj har brug for hjælp til hvordan man gør dette, men også til hvordan dette implementeres/skrives i den kode jeg allerede bruger til at hente billederne...
Det "tomme" movieclip der holder billerne hedder "imageholder"
Her er min kode:
[code]function loadXML(loaded) {
if (loaded) {
xmlNode = this.firstChild;
image = [];
description = [];
total = xmlNode.childNodes.length;
for (i=0; i<total; i++) {
image[i] = xmlNode.childNodes[i].childNodes[0].firstChild.nodeValue;
description[i] = xmlNode.childNodes[i].childNodes[1].firstChild.nodeValue;
}
firstImage();
} else {
content = "file not loaded!";
}
}
xmlData = new XML();
xmlData.ignoreWhite = true;
xmlData.onLoad = loadXML;
xmlData.load("images.xml");
/////////////////////////////////////
listen = new Object();
listen.onKeyDown = function() {
if (Key.getCode() == Key.LEFT) {
prevImage();
} else if (Key.getCode() == Key.RIGHT) {
nextImage();
}
};
Key.addListener(listen);
_root.previous_btn.onRelease = function() {
prevImage();
};
_root.next_btn.onRelease = function() {
nextImage();
};
/////////////////////////////////////
p = 0;
this.onEnterFrame = function() {
filesize = imageholder.getBytesTotal();
loaded = imageholder.getBytesLoaded();
preloader._visible = true;
if (loaded != filesize) {
preloader.preload_bar._xscale = 100*loaded/filesize;
} else {
preloader._visible = false;
if (imageholder._alpha<100) {
imageholder._alpha += 10;
}
}
};
function nextImage() {
if (p<(total-1)) {
p++;
if (loaded == filesize) {
imageholder._alpha = 0;
imageholder.loadMovie(image[p], 1);
//desc_txt.text = description[p];
picture_num();
}
}
}
function prevImage() {
if (p>0) {
p--;
imageholder._alpha = 0;
imageholder.loadMovie(image[p], 1);
//desc_txt.text = description[p];
picture_num();
}
}
function firstImage() {
if (loaded == filesize) {
imageholder._alpha = 0;
imageholder.loadMovie(image[0], 1);
//desc_txt.text = description[0];
picture_num();
}
}
function picture_num() {
current_pos = p+1;
pos_txt.text = current_pos+" / "+total;
}[/code]
