Avatar billede mibu Nybegynder
02. december 2009 - 09:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SELECT curdate minus 9 timer

Jeg har en select string der udtrækker tekstfelt fra curdate, det virker fint nok, problemet er bare at databaseserveren er 9 timer bagud :-(
Mit dato felt er "date" jeg går ud fra, at det skal ændres til "datetime" men når det så er gjort, hvordan for jeg så trukket 9 timer fra udtrækket ?

Mit db kald:
$query = mysql_query("SELECT * FROM min_tabel WHERE dato = CURDATE()");

if(mysql_num_rows($query) > 0)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. december 2009 - 19:06 #1
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/date-and-time-functions.html#function_date-sub
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/date-and-time-functions.html#function_date-add

kan justere 9 timer den ene eller den anden vej.

Men du har nok et problem med at faa timer paa de eksisterende data!
Avatar billede mibu Nybegynder
03. december 2009 - 21:03 #2
Jeg har ikke efterprøvet dine link, men det bekræfter hvad jeg selv har fundet frem til. Det kan godt lade sig gøre at ændre input i db'en så den passer, men det vil blive en meget stor opgave, så jeg tror jeg vil lade det blive ved, at "det husker jeg til næste gang".

Og så må du gerne lægge et svar! Ganske vist er mit problem ikke løst, men jeg har lært, og det er lige så vigtigt :-)

Takker for hjælpen!
Avatar billede arne_v Ekspert
03. december 2009 - 22:22 #3
svar