Avatar billede ger2001 Novice
02. december 2009 - 12:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Søge mellem 2 datoer i ASP og access

Jeg har et søge felt der kommer ud med 2 resultater. Det ser ud som følgende:
soeg_formular.asp?dato1=01-02-2006&dato2=04-05-2006
Hvordan får jeg det til at se sådan her ud: strSQL ="SELECT * FROM fejl WHERE dato>dato1 and <dato2

Håber i forstår mig. Her er hvad jeg har hvis det kun er 1 dato.

elseif request.querystring("dato"&"") <> "" then
strSQL ="SELECT * FROM fejl WHERE dato='**-" & request.querystring("dato")&"'order by ID desc"
      Set RS = Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede terry Ekspert
02. december 2009 - 13:49 #1
you can use the BEWEEN condition

http://www.techonthenet.com/sql/between.php
Avatar billede terry Ekspert
02. december 2009 - 13:50 #2
but you can also use

WHERE yourDate > SomeDate1 and yourDate < SomeDate2
Avatar billede ger2001 Novice
03. december 2009 - 07:49 #3
Jeg er ikke så skrap til det her. Kunne du evt. prøve at sætte det ind i denne her linie:
strSQL ="SELECT * FROM fejl WHERE dato='" & request.querystring("dato")&"'order by ID desc"
      Set RS = Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede ger2001 Novice
03. december 2009 - 08:27 #4
Fik det til at virke
strSQL ="SELECT * FROM fejl WHERE dato>" & request.querystring("dato1")&" AND dato<" & request.querystring("dato2")&""

Nu har jeg bare problemet med at den dropdown-menu jeg bruger ikke sortere efter dato
set rs = conn.execute("select distinct dato from fejl order by dato")
Avatar billede ger2001 Novice
03. december 2009 - 08:31 #5
Må lige udspecificere: Den sortere efter første tal så der kommer til at stå
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2009 - 08:40 #6
You could try

select distinct dato from fejl order by Clng(dato)

Not sure if Clng works in ASP but it converts the date to a long integer and sorts on that.

Or another method

select distinct dato from fejl order by Year,(dato), Month,(dato), Day,(dato)

and there are others
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2009 - 08:41 #7
and I'll palce an answer too :o)
Avatar billede ger2001 Novice
03. december 2009 - 09:55 #8
Thank you for taking your time to help me.
When i try your solution there comes an error message:
ORDER BY-delsætningen (Clng(dato)) er i konflikt med DISTINCT.
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2009 - 13:25 #9
SELECT DISTINCT Dato, CLng([Dato]) AS DtSort
FROM fejl
ORDER BY CLng(Dato);
Avatar billede ger2001 Novice
03. december 2009 - 13:56 #10
Jeg har fået den til at sortere ved at ændre feltet til dato istedet for tekst. Men nu vil den ikke finde data i den side jeg sender den over til. Hvis det er et tekstfelt virker det fint men lige så snart jeg ændre den til dato så virker det ikke.
Avatar billede terry Ekspert
03. december 2009 - 14:29 #11
I'm not too good at ASP but you couldt try

strSQL ="SELECT * FROM fejl WHERE dato >" & Cdate(request.querystring("dato1")) &" AND dato <" & Cdate(request.querystring("dato2")) &""
Avatar billede ger2001 Novice
04. december 2009 - 07:22 #12
Thanks for your help. Didn't quite get it to work so maybe i'll make another question, but im closing this one.
Avatar billede terry Ekspert
04. december 2009 - 08:28 #13
Thanks. Maybe place it under ASP category would be a better idea