Avatar billede gormgorm Nybegynder
07. december 2009 - 08:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Titel opdateres ikke i Google

Jeg har for 2 uger siden opdateret <title> og description på mine websider. De er enenu ikke blevet opdateret i Google. Kan man selv gøre noget for at fremskynde denne proces?

Mvh
Morten

http://www.sideone.dk
Avatar billede bmpi Nybegynder
07. december 2009 - 10:32 #1
Frekvensen af Googles indeksering af din hjemmeside afhænger af, 1) hvor ofte du normalt ændrer eller tilføjer nyt indhold på websites, samt 2) hvor mange og hvor gode indgående links der er til dit website.

Det bedste du kan gøre nu, er at sørge for der kommer flere indgående links til websitet (som fx det link du har lavet nu i dit indlæg). Husk at dine links så vidt muligt skal have dit nøgleord i ankerteksten.

Jeg vil anbefale dig at læse Googles guide til SEO. Hvis du følger den, får du ikke disse problemer igen ;-)

http://www.google.dk/intl/da/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-da.pdf

Det er forresten rigtigt godt med din blog. Sørg for at opdatere den jævnligt, så vil Googlebot også komme forbi meget oftere. Og sørg for i dine blogindlæg, at du laver links til din hovedside. Fx i din artikel om Preloader hvor du børe tage ordet "flash" og lave til et link til en flash-relateret side på din hovedside. Overdriv det heller ikke ;-)
Avatar billede gormgorm Nybegynder
07. december 2009 - 12:19 #2
Tak for det gode svar, jeg har egentlig læst guiden, men håbede på en lettere løsning:-)
Avatar billede bmpi Nybegynder
07. december 2009 - 12:35 #3
Den lette løsning er som sagt at skaffe links til din hjemmeside.

Udover et par posts her på eksperten.dk, har du kun ét andet link ind til din hjemmeside (som Google formentlig ikke engang lægger værdi i):

http://multimedie-users.edu.ats.dk/moso/
Avatar billede gormgorm Nybegynder
07. december 2009 - 13:33 #4
Har du er par gode steder, hvor det er specielt godt at linke til sit website? Dvs hvor det tæller mest..
Avatar billede bmpi Nybegynder
07. december 2009 - 13:52 #5
Hvis du ikke selv har nogen steder, du kan lægge et link ind, så findes der mange linkkataloger, hvor du kan oprette et link til dit website. Her er fx en liste:

http://www.linkkataloger.dk/dansk

Når du tilføjer et link til et linkkatalog, så husk dog at lave en god og unik titel og beskrivelse, hvis du laver links i flere kataloger. Ellers bliver de bare afvist.

Lav heller ikke mere end et par stykker om dagen. Hvis du laver for mange ad gangen, kan du risikere at Google opfatter det som SPAM, og helt udelukker din side fra søgeresultaterne.
Avatar billede ennovation Nybegynder
07. december 2009 - 15:39 #6
Et sted som er alfa-omega er dmoz.org - dog tager det en del tid at blive optaget der...

Du kan som sagt også prøve at submitte et sitemap i Google Webmaster tools som jeg så en havde nævnt tidligere.
Avatar billede bmpi Nybegynder
07. december 2009 - 16:13 #7
dmoz.org er ganske rigtigt det bedste sted at blive optaget, men kan også tage lang tid, som nævnt.

Sitemap submission i Google Webmaster Tools vil ikke hjælpe her. Det problemet er, er frekvensen af besøg fra Googlebot. Det eneste et sitemap kunne hjælpe her, er hvis det sitemap opdateres meget ofte og hver gang uploades til Webmaster Tools.

Så vil tiden være bedre brugt med at få nogle indgående links, og skrive et par blogindlæg i ny og næ.