Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
17. december 2009 - 16:41 Der er 11 kommentarer

Remote Shutdown

Hejsa,

Jeg har problemer med at få shutdown til at virke, remotly. Jeg har brug for at slukke en række maskiner efter de har udført et stykke arbejde.

Jeg får fejlen "Access denied(5)" når jeg prøver.

Det drejer sig om et 2003 Server miljø med domain controller. Jeg har sørget for lokalt på alle maskiner, at groupen Administrators har medlemmerne Domain/Users og Domain/Admins ja sågar også min bruger direkte, men det ændrede ikke ved noget.

Forstår simpelthen ikke, hvorfor jeg ikke får lov - Hjælp!
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
17. december 2009 - 18:01 #1
domain useres skal ikke være administrator
er de det, har du størrere problemer at tænke på

firewall.....
Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
17. december 2009 - 21:12 #2
Det er jo også kun midlertidigt, som et forsøg på at løse mit problem. Du mener det ligger i firewall'en på maskinerne eller hvordan skal det forståes?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
18. december 2009 - 09:30 #3
domain useres skal ikke være administrator, heller ikke som forsøg

Ja firewall på klienten, eller firewall hvis de er på hver sit subnet adskilt af firewall
og nu ikke noget med at disable firewall, som med domain useres
Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
18. december 2009 - 09:42 #4
Jeg er ret sikker på du misforstår. Lokalt på maskinen, findes der nogle GRoups. Heri er Domain Users tilføjet, således at en bruger kan arbejde med sin PC ligesom hvis der ikke er noget domæne. Altså installere programmer, rode med drivere osv. Men stadigvæk have fordelene ved domain controlleren.

Serverside har domain users kun de policies der er normale, altså ikke admin rettigheder. Kan ikke se problemet i den opstilling?

Anyway, har du en idé om hvad der skal åbnes for i firewallen? En "shutdown" exe fil et sted eller sådan noget?
Avatar billede strych9 Praktikant
20. december 2009 - 21:13 #5
McAfee er feks notorisk for at forhindre shutdown.exe i at fungere på alle andre måder end interaktivt.

Men lige for at checke at du gør det rigtigt:
shutdown -s -f -m \\computernavn

Hvis det ikke fungerer, og det viser sig at være et kringlet problem med AV, så kan du evt. kigge på at distribuere shutdown kommandoen som en scheduled task i stedet.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. januar 2010 - 11:38 #6
Du skulle lige starte med at tilføje en bruger til lokal administrator på en af pcérne.

Nu skulle du gerne kunne udføre en shutdown , medmindre der er sat nogle policies der forhindrer det.

Men er det kun et problem via en remote forbindelse eller er det også lokalt på pcérne ?
Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
03. januar 2010 - 12:07 #7
Det er kun et remote problem, lokalt kan de sagtens.
Brugeren der logges på med, er lokal admin. og user på domainet. Brugeren jeg forsøger at sende kommandoen fra er både user og admin på domainet.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. januar 2010 - 12:23 #8
Det lyder mest som om der er sat noget terminal services policy der forhindrer det
Avatar billede serverservice Praktikant
03. januar 2010 - 12:31 #9
Remove disconnect option from Shut Down dialog - This policy is found under Computer Configuration\Administrative Templates\Windows Components\Terminal Services and setting it to Enabled can help enhance the performance of your Terminal server. Reason is, it prevents users from using the Shut Down dialog and disconnecting their Terminal Services session instead of terminating their session. If a Terminal Services session is disconnected, the session continues to run on the Terminal server and uses up server resources (processor, memory, disk). If a session is terminated instead, the resources used by the session are released for use for other sessions. So if your Terminal server is working near capacity to support your users, it's important that users not be allowed to disconnect their sessions and leave them running on the server and hogging resources that could be used by other users. The downside of this policy is that it only removes the disconnect option from the Shut Down dialog and doesn't prevent users from disconnecting their session in other ways, for example by disabling their network connection. As a result, you should also configure the next policy as well.

herfra http://www.windowsnetworking.com/articles_tutorials/Terminal-Services-Group-Policy.html
Avatar billede stupendous_dk Nybegynder
03. januar 2010 - 15:54 #11
Jeg prøver - der går lige et par dage. To chips på bundkortet brændte åbenbart af hen over weekenden :( Så hvis nogen ligger inde med et intel server board se7501br2 i Århus omegnen så sig gerne til