Avatar billede wtd_nielsen Nybegynder
22. december 2009 - 13:42 Der er 1 kommentar

domænenavn lig med persons navn

hej.
Jeg skal oprette et domæne, hvor navnet skal være det samme som personen, som side skal omhandle.
Jeg vil gerne finde frem til det domænenavn, som vil have bedst mulighed for at dukke op i søgemaskinerne.
feks, lad os sige at siden skal handle om Jens Ib Hansen.
Er det så bedst den hedder jensibhansen.dk eller vil det være lige så godt hvis den hedder jens-ib-hansen.dk ?
Feks hvis man søger på "jens ib hansen" eller "jens hansen", så vil jeg gerne have at siden kommer frem, på baggrund af domænenavnet. Jeg ved godt at selve indholdet betyder meget på selve siden, men nu er det lige at få valgt det rigtige domæne navn.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. december 2009 - 14:53 #1
det er helt lige gyldigt.
google mv bruger bla antallet af andre sider links til sitet, og anden omtale til at ordne rækkefølgen.
Hvis efternavn i sig selv ikke er brugt endnu, så tag det alene, og lav i stil med sport.tv2.dk en side på jens.ib.hansen.dk
Bindestreger bør undgås - folk, der gætter på navne prøver oftest uden i første omgang.
En af mine venner har valgt sit telefonnummer som domænenavn - det er ret enkelt.