Avatar billede quinnie Novice
04. januar 2010 - 17:31 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at installere trådløst internet.

Hejsa!

Min forældre har købt en ny router, da den gamle stod af. Men vi har store problemer med at installere den.
Vi har konfigureret routeren med den medfølgende cd men når vi forsøger at oprette forbindelse med programmet network magic, får vi blot besked, at forbindelse ikke kan oprettes.
Routeren er en Linksys Cismo WRT120N.
Er der nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. januar 2010 - 00:28 #1
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. januar 2010 - 00:33 #2
Avatar billede quinnie Novice
05. januar 2010 - 09:42 #3
Dit link virker ikke...
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. januar 2010 - 12:28 #4
Åbner desværre linket som:
http://downloads.linksysbycisco.com/downloads/WRT120N_V10_UG_NC_EU
Tilføj selv i slutningen af adresselinien på din browser ,0.pdf
altså et komma et nul et punktum og pdf.
det er siden her på eksperten det ikke åbner den sidste del af linket.
eller skriv det ind i adresselinien nøjagtig, som det bliver vist istedet for at klikke på linket, så virker det.
Avatar billede quinnie Novice
05. januar 2010 - 13:09 #5
Jeg kan stadig ikke få internettet til at virke. Når jeg forsøger at koble på med en anden computer, så bliver skærmen blå og det angives at der er sket en systemfejl, hvorefter computeren lukker ned.
Nu er jeg ikke nogen ørn til computere men har da selv installeret mit eget trådløse internet uden problemer.
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. januar 2010 - 13:53 #6
Prøv evt at oposætte routeren manuelt:
Fopbind med netkabel fra computers LAN port til routers LAN port
start computer op start browser op i adresselinien  instastes
Uddrag fra manual:
To access the browser-based utility, launch the web
browser on your computer, and enter the Router's default
IP address, 192.168.1.1, in the Address field. Then press
Enter.
A login screen will appear. (Non-Windows XP users will
see a similar screen.) Leave the User name field blank.
The first time you open the browser-based utility, use the
default password admin. (You can set a new password
from the Administration > Management screen.) Click OK
to continue.
Avatar billede quinnie Novice
05. januar 2010 - 14:32 #7
Hej igen!

Jeg har prøvet at opsætte routeren manuelt. Jeg troede at routeren var defekt så jeg fik den byttet, men får samme resultat.
Meget mærkeligt!!
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. januar 2010 - 15:00 #8
Prøv at slukke alt. start så modem, lad deette starte op, start så router og lad denne starte op, tænd så computer og se om du har internet adgang.

Du kan også prøve at kabeltilslutte en computer direkte til modem, hvis du nu kan få internetadgang, så clon computers MAC adr. ind på routeren.

Nogle udbydere låser deres opkobling til MAC adr. på første enhed ester modem, så det kan være derfor routeren ingen internetadgang får.
Avatar billede quinnie Novice
05. januar 2010 - 18:58 #9
Hvordan cloner jeg MAC adr. ind på routeren?

Jeg kan sagtens komme på nettet via kablet og jeg kan også sagtens komme trådløst på nettet (via router uden sikkerhed, tror det er naboens) men jeg kan ikke komme på min egen router.
Avatar billede osigaard Nybegynder
05. januar 2010 - 20:16 #10
Når du skriver "Jeg kan sagtens komme på nettet via kablet" opfatter jeg det således, at computer et tilsluttet kabelmoden/ADSLmoden direkte med netkabel, uden router.
Uddrag af side 9 i manual vedr. MAC Address Cloning(side 13 af 59).

MAC Address Clone
Enabled/Disabled To have the MAC Address cloned,
select Enabled.
MAC Address Enter the MAC Address registered with
your ISP here.
Clone My PC's MAC Click this button to clone the MAC
address of the computer you are using.
Click Save Settings to apply your changes, or click Cancel
Changes to clear your changes.

Kan du derimod også komme på internet ved at tilslutte computer med netkabel i en af routerens 4 LAN porte
(router er indskudt mellem modem og Computer)
Ja så er det den trådløse opsætning der skal sættes op manuelt, men alt dette er forklaret i manualen.
Avatar billede quinnie Novice
06. januar 2010 - 10:22 #11
Ja, jeg kan sagtens komme på nettet via netkabel både med og uden router.
Jeg har prøvet at sætte det trådløse netværk op manuelt, men lige lidt hjælper det....
Jeg er ærligt talt lidt lost!!
Avatar billede justrace Novice
06. januar 2010 - 10:30 #12
Du husker selvfølgelig at bruge kabel når du sætter det trådløse op?
Avatar billede quinnie Novice
06. januar 2010 - 13:59 #13
Ja selvfølgelig :-)

Men der er noget helt galt. Jeg har opsat trådløst netværk på computer A, og routerén fremkommer også når jeg åbner trådløse netværk der er tilgængelige, men jeg kan ikke skabe forbindelse.
Hvis jeg så forsøger med computer B, så kan jeg ikke engang tænde for switchen på computeren (altså slå trådløs til) uden at computeren bryder ned, hvilket godt kunne tyde på, at router er opsat helt forkert. Men jeg har prøvet både automatisk gennem cd´en der medfølger samt manuelt, uden held.
Avatar billede lindekilde Praktikant
07. januar 2010 - 09:25 #14
Hvis du har Vista på PC'en, så tror jeg ikke det er routeren der er opsat forkert.

Prøv at se om mit svar på følgende link kan bruges:

http://www.eksperten.dk/spm/896923#reply_7519453
Avatar billede quinnie Novice
10. januar 2010 - 09:45 #15
Hej igen.

Nå, nu har jeg været nødt til at tilkalde lidt professionel hjælp, og han fandt ud af, at routeren ikke kunne arbejde sammen med netkortene i de 2 bærbare computere.
Så han lavede en firmware opdatering i routeren og nu virker det trådløse net endelig langt om længe.
Jeg vil gerne lukke spørgsmålet og give dig osigaard pointene, fordi du så ihærdigt forsøgte at hjælpe.. :-)
Avatar billede osigaard Nybegynder
10. januar 2010 - 11:02 #16
Ja men så er der et svar her:
:-)

Så ved vi nu også at Linksys WRT120N ikke umiddelbart fungerer optimelt med 56G netkort.
Avatar billede osigaard Nybegynder
10. januar 2010 - 11:03 #17
Ja men så er der et svar her:
:-)

Så ved vi nu også at Linksys WRT120N ikke umiddelbart fungerer optimelt med 56G netkort
skulle naturligvis sendes som svar
Avatar billede justrace Novice
10. januar 2010 - 12:53 #18
Den fungerer da fint, bare man husker at opdatere firmwaren.
Avatar billede quinnie Novice
10. januar 2010 - 12:58 #19
Ja, det er helt rigtigt, men jeg anede ikke at man skulle opdatere firmwaren, men det ved jeg så nu...
Tak til alle jer som forsøgte at hjælpe.. :-)