Avatar billede N00b Novice
06. januar 2010 - 19:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HTM(l) til PDF uden bruger input

Er der en hej her der kan oprette en exe file der kan konvertere et html dokument til en pdf fil uden at der kræves bruger input.

Gerne noget med pdfgenerator.exe /input.html / udfil.pdf ting.

Har fundet forskellige prog's på nette der kan konvertere fra html til pdf, men de kræver alle bruger input. :(

http://www.winnovative-software.com/ har så vidt jeg kunne læse .net kode til generering af sådanne.

/Rex
Avatar billede verakso Nybegynder
06. januar 2010 - 20:24 #1
Har du prøvet iTextSharp?

I følge nogle af de eksempler de har så skulle det være lige ud af landevejen
[code]
using System;
using System.IO;

using iTextSharp.text;
using iTextSharp.text.xml;
using iTextSharp.text.pdf;

public class Chap0702 {

    public static void Main() {

        Console.WriteLine("Chapter 7 example 2: parsing the result of example 1");

        // step 1: creation of a document-object
        Document document = new Document();

        try {

            // step 2:
            // we create a writer that listens to the document
            // and directs a XML-stream to a file
            PdfWriter.getInstance(document, new FileStream("Chap0702.pdf", FileMode.Create));

            // step 3: we create a parser
            iTextHandler h = new iTextHandler(document);

            // step 4: we parse the document
            h.Parse("Chap0701.xml");
        }
        catch (Exception e) {
            Console.Error.WriteLine(e.StackTrace);
            Console.Error.WriteLine(e.Message);
        }
[/code]

Eksemplet er fra denne side: http://itextsharp.sourceforge.net/tutorial/index.html chapter 7
Avatar billede N00b Novice
07. januar 2010 - 05:04 #2
Hej verakso

Nope, har ikk prøve itextsharp - er ikke så stærk i C±#/.net og hvad de nu hedder, jeg bruger AutoIt som script sprog - men fatter -af dllcall og sådan noget :'(, der for smed jeg dette Q. og håbede at nogle af dem der kunne et "rigtigt" sprog, kunne hjælpe mig :D

/Rex
Avatar billede N00b Novice
07. januar 2010 - 17:44 #3
Har fået svar andet steds fra :)
og med denne http://www.xhtml2pdf.com/ så køre det bare derudaf :p

men takker for indsatsen.

Lukker tråden her.