Avatar billede Miklix Nybegynder
12. januar 2010 - 22:43 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Fejlmelding

Hej alle!

Dette er ikke som sådan et problem, men nærmere noget jeg bare gerne vil finde ud af. Inden for tre måneder har jeg fået  blå skærm med en fejlmelding to gange - jeg har slået "automatisk genstart" fra så jeg får en fejlmelding i stedet for at den bare genstarter.
Det er ikke som sådan et problem, men det er mere det at det skal den ikke..! Nå men, i hvert fald har jeg fået disse to fejlmeldinger eller hvad man kan kalde dem:

Den første:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

** Stop: 0x00000050 (0xBE268000, 0x00000001, 0x8053A8D3, 0x00000000)

Den anden:

** STOP: 0x00000050 (0xFFD800D6, 0x00000000, 0xB9D029B9, 0x00000000)

**          ntfs.sys - address B9D029B9 at B9D02000, DataStamp 48025be5

- Computeren er stationær med Windows Xp Home Edition Version 2002 Service pack 3.
Jeg har selv bygget den, og den er ikke mere end lidt over et halvt år gammel.

Af Hardware har jeg: -

Asus P5q-e.
OCZ 4 gb ddr2 ram.
Intel Core2 Duo E8550 3.16 GHz.
Club 3D Radeon HD 4890.
Corsair TX 650W.
Western Digital Caviar green 500 gb.

Jeg bruger Kaspersky Internet Security som Anti-Virus program, og er stort set 100% sikker på at problemet ikke skyldes virus.
- Tror heller ikke det skyldes RAM.

Håber nogle kan hjælpe mig, og håber meget på hjælp fra nogen som er i stand til at kunne læse sådan nogle fejlmeldinger.

Hvis der er andre informationer i har brug for at vide, så skriv.

På forhånd stor tak!
Mvh. Mikkel
Avatar billede dinirex Nybegynder
12. januar 2010 - 23:16 #1
Har du prøvet at google det? Første link på google: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc957625.aspx

Fortæller dig, at det er fordi et program/process prøver at finde noget data i memory'en som ikke er der. Dette får systemet til at fejle. Mulige kilder: Faulty hardware, a buggy system service, antivirus software, and a corrupted NTFS volume.

Tjek linket for yderligere information
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 08:23 #2
syntes at huske noget med at det skyldtes snavs eller ridser på dvd - så tjek lige den. den laver så en dårlig installation

tjek lige dine ramkredse med en klods i ad gangen
ved røde tal er klodsen dårlig - kommer ret hurtigt

http://www.ultimatebootcd.com/

lav sådan en cd og boot op på den og kør memtest

ellers glem det
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 09:22 #3
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 09:36 #4
en anden tanke

hvad bruger du IDE eller SATA stik og harddiske og cdrom/dvd drev
du blander dem vel ikke

bare lige for at udelukke den fejl - det laver skjulte fejl som man ikke kan løse med nogen kendt indstilling eller andet
alle supportere har været ude for den
Avatar billede Miklix Nybegynder
13. januar 2010 - 15:14 #5
Jeg bruger IDE, fordi mit disk drev er så gammelt.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 15:25 #6
brug kommentar ikke svar

hvorfor bruger du IDE - kan dit bundkort ikke køre SATA
jeg havde et asus p5 et eller andet det første bundkort der kunne køre både ide og sata - det lavede alle mulige fejl så jeg til sidst troede at det var bundkortet
der havde jeg sata harddiske men ide dvdrev

til sidst måtte jeg købe nye sata dvdrev

så forsvandt fejlen men husk du skal geninstallere systemet eller løser du det ikke.

det er noget med controleren på bundkortet der ikke kan styre det

jeg vil bare skrive - jeg er ret sikker.
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2010 - 16:26 #7
Jeg har et P5Q-E bundkort og med 5 x SATA HDD, BD-SATA-Drev, DVD-IDE-drev, og det kører ganske fint.
Avatar billede Miklix Nybegynder
13. januar 2010 - 16:30 #8
Min fejl, er ny her.

Jeg bruger sata fra min hard disk, men til mit disk drev bruger jeg IDE. Eller tror det hedder IDE.. Det er i hvert fald ikke sata.

- Du skriver du fik mange fejl, jeg har kun fået én inden for lidt under et helt år..
- Men jeg vil sådan set heller have at vide hvad de to fejlmeldinger jeg sendte betyder, i stedet for alle mulige ting jeg kan "prøve" Det hjælper jo ikke at prøve alt muligt hvis jeg alligevel ikke særlig let kan teste om det har hjulpet.

Men treatmenice jeg takker alligevel for dit svar. Har ikke tænkt mig at geninstallere hele mit system, da det ikke er bøvlet værd, men køber mig snart et nyt drev..

- Tråden er ikke låst i nu, så hvis nogen kan fortælle mig hvad fejlmeldingerne betyder skal de være hjerteligt velkommende til at skrive.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 16:35 #9
justarce han kan ikke bruge det til noget at det kører perfekt hos dig
det gør det ikke på hans

det er på nogle maskiner det opstår
man kan sætte et controler kort i og så er fejlem væk pudsigt ikke. men så kan man ligeså godt skifte drevet eller hvad det nu er.

så derfor
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2010 - 16:44 #10
ved ikke om du bliver klogere af det her
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc957625.aspx

nok om det
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2010 - 16:46 #11
Kan godt være, men vores setup er næsten ens, bortset fra OCZ vs. Corsair RAM, Core2Duo vs. QuadCore, Club 3D vs. ASUS grafikkort, så derfor mener jeg ikke det kan være IDE/SATA der er problemet.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
13. januar 2010 - 21:30 #12
1. http://support.microsoft.com/kb/329293  stop code
2. http://support.microsoft.com/kb/822800

umidelbart så ville jeg tjekke temperaturen på grafikkortet evt. med hwmonitor http://www.cpuid.com/hwmonitor.php
og måske bruge rivatuner
http://www.guru3d.com/index.php?page=rivatuner
til at sætte blæser hastigheden op hvis kortet bliver for varmt
der skal ikke meget støv ind i køler på graffikort før at temperaturen stiger voldsomt
nyeste driver skal også være inst. http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/radeonx-xp

skriv gerne temperaturen herinde på både cpu og grafikkort
Avatar billede jonner40 Nybegynder
13. januar 2010 - 22:04 #13
Lidt mere om error codes
http://www.digitalport.co.uk/f38/

test evt ram med ramprobe http://www.ramprobe.com/
brænd cd og boot op med den i
hvis ramprobe ingen fejl finder på dine ram ,så fejler de intet

har du overclocket rammene ?
tjek evt. med cpu-z http://www.cpuid.com/cpuz.php
hvad rammene kan klare af hastighed og deres faktiske hastighed
Avatar billede jonner40 Nybegynder
13. januar 2010 - 22:09 #14
mere læsning og eksempler på stopcodes
http://kadaitcha.cx/xp/stop_error.html
Avatar billede Miklix Nybegynder
14. januar 2010 - 23:00 #15
jonner40 jeg takker mange gange for dine svar, og alle dine links! Det sidste link du sendte var rigtig fint, og der stod en masse :) Jeg tror jeg vil kalde denne tråd for lukket da jeg ikke tror jeg kan kommer nærmere et svar på hvad problemet skyldes. Vil prøve det du skrev.

- jonner40 hvis du lige vil svare skal du få pointene, og så kan vi få lukket denne tråd - tak til alle der svarede.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
14. januar 2010 - 23:06 #16
Hermed et svar :o)
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2010 - 07:28 #17
vender du lige tilbage og melder når du skifter dine IDE ud med SATA om ikke jeg skulle have ret
Avatar billede Miklix Nybegynder
15. januar 2010 - 14:37 #18
treatmenice: Ja det skal jeg nok, men ved ikke lige hvor lang tid der går før jeg skifter ud. Har lidt andre ting der har højere prioritet, og så er det jo som sagt svært at finde ud af når fejlen kommer så sjældent. Men jeg skal nok skrive hvis der sker noget omkring det.