Avatar billede henrik25 Nybegynder
14. januar 2010 - 19:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Pege mit domæne til byethost.com

Jeg har oprettet en side hos byethost.com

http://www.gennemlinsen.megabyet.net/fotoblog/

Jeg har så et domæne som hedder gennemlinsen.dk igennem hostmaster.
Jeg ville nu gerne pege www.gennemlinsen.dk hen på min megabyet.net konto.

Jeg har prøvet at gå ind hos dk hostmasters og vælge ns1.megabyet.net som primære navneserver. Der er den byethost oplyser.
men dkhostmasters skriver så følgende fejl:
Ikke godkendt navneserver
ns1.megabyet.net
ns2.megabyet.net

Nogle der ved hvorfor ?
Og er der en måde at få www.gennemlinsen.dk til at pege på http://www.gennemlinsen.megabyet.net

Hilsen Henrik
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. januar 2010 - 20:07 #1
De to nameserver du prøver at redelegere dit domæne til er ikke godkendt hos DK Hostmaster også kan du ikke, du kan redelegere dit domæne til gratisdns også sætte en pegening op gratis til dit domæne.
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. januar 2010 - 20:07 #2
Avatar billede henrik25 Nybegynder
14. januar 2010 - 20:22 #3
Ok. Ja det lød sådan.

Jeg er nu i gang med guiden her: https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer

I punkt 1 har jeg oprettet mit domæne gennemlinsen.dk
Nu skal jeg så vente til i morgen tidlig.
Men nu kan jeg se at man skal skrive listen af domæner i punkt 5 som man vil have redeligeret.
betyder det at jeg i stedet skulle have skrevet http://www.gennemlinsen.megabyet.net i punkt 1 ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. januar 2010 - 20:23 #4
punkt 1 skal være dit domænenavn du opretter hos gratisdns.dk også laver en redelegering af det imorgen vis DKH
Avatar billede henrik25 Nybegynder
14. januar 2010 - 20:27 #5
Så jeg skulle have fundet på et nyt navn hos gratisdsn selvom jeg allerede har mit domæne hos dkh ?
Jeg er desværre forvirret.
Avatar billede henrik25 Nybegynder
14. januar 2010 - 20:34 #6
Hov så liuge du havde linket til en guide længere oppe. Følger den lige
Avatar billede henrik25 Nybegynder
14. januar 2010 - 20:43 #7
Tror jeg fik klaret den. Hvis alt er ok i morgen får du points. Ellers har jeg måske et spørgsmål mere :)

Tak for hjælpen så langt
Avatar billede henrik25 Nybegynder
04. august 2011 - 10:25 #8
Skriver du ikke lige et svar så jeg kan uddele points for denne gamle sag :)
Avatar billede henrik25 Nybegynder
02. maj 2012 - 13:48 #9
Intet svar så stopper den her