Avatar billede peterpop Praktikant
16. januar 2010 - 00:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PXE boot på net5501 mislykkes

Hej

Jeg prøver at boote min Soekris net5501 via PXE fra min FreeBSD server, men et eller andet har jeg overset/gjort forkert, for jeg får et underligt resultat når net5501 har læst pxeboot fra tftp og skal boote fra nfs. Jeg har lagt en video af det på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=iJYX5T7JFB0

Jeg tænker at det kan være noget som forkert dhcpd.conf, forkert /etc/exports eller noget mismatch i consolindstillingerne.

Jeg er gået frem efter Michael Lucas' Absolute FreeBSD 2nd Edition og denne howto: http://high5.net/index_files/freebsd_pxe_install_server.html

Nogen forslag?
Avatar billede Syska Mester
16. januar 2010 - 00:47 #1
www.bsd-dk.dk mailling listen ... der er rigtig mange kloge nørder.

Jeg kan på ingen måde hjælpe med PXE/soekris

// ouT
Avatar billede peterpop Praktikant
21. januar 2010 - 00:13 #2
Det viste sig at være galt med konsolhastigheden. Recompiling af pxeboot med den korrekte hastighed løste problemet.