Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 15:31 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

digital biller der ikke kan åbnes

Hej Eksperter !

Jeg har nogle foto fra mit digi cam. som jeg har overført fra SD kortet til min PC via inbygget kortlæser på min PC.
MEN da billederne er overført kan jeg kun se ca. ½'delen af dem.
formatet er .jpg og størrelse på filerne ser rigtige ud (iforehold til dem jeg kan åbne).
Efter som min kortlæser ikke virker mere, har jeg på fornemmelsen det er den der har kokset i det, i overførreslen og måske et bit forkert !

Findes der et fix lille tool som kan genskabe mine foto's, som selvfølgelig er fra bl.a. juleaften !!!!!!!!!

/Brian J
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2010 - 15:36 #1
Hvis de ikke er for personlige må du gerne sende et problembillede til mig så vil jeg forsøge om jeg kan åbne det mail@helgec.dk
16. januar 2010 - 15:54 #2
"se" - med hvilket program ?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2010 - 16:10 #3
Jeg tror at det bedste du kan gøre er at sætte kortet tilbage i readeren -> download og kør PHOTOREC http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download (du kan rolig bruge beta versionen) mangler du hjælp så meld tilbage
Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 16:21 #4
bruger XP home og ser med windows billed viser
Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 16:24 #5
kortet virker fint nok efterfølgende. har taget nye billder og brugt en anden pc til at tømme kortet med.
så jeg står "kun" tilbage med 195 gl. billeder som ikke kan åbnes.

/Brian J
Avatar billede justrace Novice
16. januar 2010 - 16:28 #6
Så prøv at kopiere billederne over på den anden pc.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2010 - 16:34 #7
"kortet virker fint nok efterfølgende" Netop og derfor syntes jeg også at du skulle forsøge at gendanne hele molevitten, men det er naturligvis op til dig
Avatar billede justrace Novice
16. januar 2010 - 16:35 #8
Ja de billeder der ikke er overskrevet burde kunne gendannes på kortet.
Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 16:41 #9
har prøvet at flytte/kopiere og åbne fra anden pc uden held.
det må være filerne der er beskadiget under flytningen fra kortet.

kortet er blevet formateret efterfølgende.

Har kun filerne liggende på min pc.

køre pt. photorec_win.exe med nogle af de billeder som ikke kan åbnes.

/Brian J
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2010 - 16:46 #10
"
køre pt. photorec_win.exe med nogle af de billeder som ikke kan åbnes" Jeg ved ikke hvad du mener, selv om kortet er formateret bør billederne stagig kunne findes, men det kræver at det er kortet du kører photorec på
Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 16:51 #11
det er det omtalte kort jeg køre photorec_win.exe på.
jeg troede jeg skulle kopiere de def. filer over på, så jeg har lagt 10 over på det tomme kort.

Er jeg helt gal på den ?????
Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 16:56 #12
er photorec_win.exe til at rep. def. foto eller til at genskabe dem????
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2010 - 16:58 #13
"Er jeg helt gal på den ????? " Ja det er du, du skal sætte det oprindelige kort i readeren og herefter lade photorec finde ALT hvad der er af billeder på kortet OGSÅ DE BILLEDER DER ER USYNLIGE FOR DIG
Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 17:12 #14
det er også det der sker nu.
ved bare ikke om jeg har valgt de rigtige instillinger i photorec.
men nu må jeg ser, der er pt. 8 min tilbage.
Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 17:14 #15
PhotoRec 6.12-WIP, Data Recovery Utility, April 2009
Christophe GRENIER <grenier@cgsecurity.org>
http://www.cgsecurity.org

Disk /dev/sdd - 1977 MB / 1886 MiB (RO) - ICSI SD Card
    Partition                  Start        End    Size in sectors
1 P FAT16 >32M              0  2 10  240 109 61    3862393 [CANON_DC]

Pass 1 - Reading sector    3311346/3862393, 0 files found
Elapsed time 0h39m45s - Estimated time to completion 0h06m36
Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 17:23 #16
PhotoRec 6.12-WIP, Data Recovery Utility, April 2009
Christophe GRENIER <grenier@cgsecurity.org>
http://www.cgsecurity.org

Disk /dev/sdd - 1977 MB / 1886 MiB (RO) - ICSI SD Card
    Partition                  Start        End    Size in sectors
1 P FAT16 >32M              0  2 10  240 109 61    3862393 [CANON_DC]

0 files saved in /testdisk-6.12-WIP/recup_dir directory.
Recovery completed.
Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 17:24 #17
hva så nu ???
hvorfor kan den ikke se de billeder jeg har lagt på???
Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 17:28 #18
prøver lige igen denne gang med [Whole disk] og ikke [CANON_DC]

..............................

PhotoRec 6.12-WIP, Data Recovery Utility, April 2009
Christophe GRENIER <grenier@cgsecurity.org>
http://www.cgsecurity.org

Disk /dev/sdd - 1977 MB / 1886 MiB (RO) - ICSI SD Card
    Partition                  Start        End    Size in sectors
    No partition            0  0  1  240 109 61    3862528 [Whole disk]

Pass 0 - Reading sector    287937/3862528, 9/10 headers found
Elapsed time 0h02m58s - Estimated time to completion 0h36m49
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2010 - 17:33 #19
Det er først efter den har fundet 10/10 header at den begynder at finde data
Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 17:39 #20
ja det kan se nu.....
men hvis den nu ikke kan finde og genskabe billederne.

FINDES DER SÅ IKKE EN MÅDE AT REDE DE 195 BILLEDER JEG HAR PÅ MIN PC???????

.................................

PhotoRec 6.12-WIP, Data Recovery Utility, April 2009
Christophe GRENIER <grenier@cgsecurity.org>
http://www.cgsecurity.org

Disk /dev/sdd - 1977 MB / 1886 MiB (RO) - ICSI SD Card
    Partition                  Start        End    Size in sectors
    No partition            0  0  1  240 109 61    3862528 [Whole disk]

Pass 1 - Reading sector    753728/3862528, 0 files found
Elapsed time 0h13m18s - Estimated time to completion 0h54m51
Avatar billede bjonsson Nybegynder
16. januar 2010 - 21:42 #21
.......... photorec fandt ingen ting.

hvordan kan jeg komme til at se mine billeder som jeg har på min PC, men ikke kan åbne.

findes der ikke et tool som kan rep. digi foto som er "beskadet" under overførrelsen fra SD kort til PC ?????

!!! HJÆLP !!!

Det ville være rart at se billeder fra juleaften....

/Brian J
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2010 - 23:08 #22
Det lyder helt forkert, er du sikker på at du har sat den til at søge efter den korrekte filtype under "FILEOPTION"
Avatar billede bjonsson Nybegynder
17. januar 2010 - 10:45 #23
næhh
jeg vælger:
1. mit SD kort
2. intel partition
3. vælger [CANON_DC]
.................................................................
Partition            Start        End    Size in sectors
    No partition  0  0  1  240 109 61    3862528 [Whole disk]
1 P FAT16 >32M      0  2 10  240 109 61    3862393 [CANON_DC]
.................................................................
4. vælger [other] i filsystem
5. [whole] for hele partition
6. Y for yes
7. og vente.......
Avatar billede bjonsson Nybegynder
17. januar 2010 - 10:48 #24
jeg har også prøvet at bruge "PC Inspector File Recovery" men det finder ikke de billeder på SD kortet som jeg har problemer med.
Så efter min mening skal jeg nok koncentrere mig og de ødelagte filer på min PC, fremfor SD kortet. SD kortet er jo nok også overskrevet med andre billeder i mellemtiden.....
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2010 - 11:00 #25
Prøv at se http://www.helgec.dk/lost%20data.html billed 2a  du skal markere "Fileoption" og derinde skal du sikre dig at der er x i feltet for den filtype du vil søge efter (mellemrumstasten) husk at save og derefter "Search"
Avatar billede jgni Nybegynder
29. januar 2010 - 00:05 #26
Bjonsson, nogen chance for at du kan lægge et af dem på en off. server, så man kan prøve at reddet det for dig, eller du kan maile det?
Avatar billede bjonsson Nybegynder
01. februar 2010 - 14:57 #27
jeg mailer gerne at par eksempler, hvis jeg får en mail adr.
/Brian
Avatar billede jgni Nybegynder
01. februar 2010 - 15:10 #28
Send gerne et til jan punktum nielsen snabela gmail punktum com

Punktum, punktum og snabela udskiftes