Avatar billede sebsogsilje Nybegynder
18. januar 2010 - 18:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sql MSDE installation på windows 7

Jeg har et program, som under installationen, kører Microsoft SQL MSDE men vender tilbage med fejl.

Er der nogen ideer til hjælp ?
Avatar billede Syska Mester
18. januar 2010 - 19:11 #1
Ja, det virker ikke.

Prøv at højre klik og "Run as Administrator" på din install fil.

Ellers ved jeg det ik'. Du giver os jo ingen informationer om specielt meget ... udover det ikke virker.

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2010 - 19:19 #2
Nogen mulighed for at få det program til at installere noget nyere?

Jeg har idt mere fidus til 2005 Express eller 2008 Express end 2000 MSDE.
Avatar billede sebsogsilje Nybegynder
18. januar 2010 - 19:27 #3
Det hjalp ikke med kør som administrator.

Forsøger nu at downloade 2008.

Hvordan får jeg mit program til at referer til SQL 2008 ?
Avatar billede sebsogsilje Nybegynder
18. januar 2010 - 19:45 #4
Nu har jeg installeret sql 2008 express. Men hvordan får jeg mit program til at oprette database osv. ? i 2008 SQL
Avatar billede Syska Mester
18. januar 2010 - 20:06 #5
Hvad program er du ved at installere ?

basalt set skal du jo bare angive din connection string til din lokale DB.

Host: \\.\SQLEXPRESS
Use Windows Authentication: Yes

Noget i retning.
Avatar billede sebsogsilje Nybegynder
18. januar 2010 - 21:06 #6
Et løn indberetnings system. FLØS
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 02:58 #7
Kommet videre?
Avatar billede sebsogsilje Nybegynder
01. marts 2010 - 12:10 #8
Ja, jeg er kommet videre. Efter 3 timers fjernsupport, af to systemfolk og en IT-chef kunne de holde fredagsøl kl. 16.30

:)
Avatar billede Syska Mester
20. marts 2010 - 21:58 #9
hvad var løsningen ?

mvh
Avatar billede sebsogsilje Nybegynder
20. marts 2010 - 22:19 #10
Tja.... Der må jeg næste være dig svar skyldig. Jeg sad ikke og så på mens de arbejde på min pc over fjernsupport.

Så hvis jeg har gjort noget forkert med point mm, så er det ikke med overlæg, og vil gerne rette det.

/Beklager
Avatar billede Syska Mester
23. marts 2010 - 11:47 #11
Nej, jeg synes bare altid det er sjovt at se hvad der kan ske af fejl. Det kan jo ske at jeg får samme fejl i fremtiden ... og så ville jeg jo kunne løse den hurtigt.

...

mvh