Avatar billede tommyf Nybegynder
22. januar 2010 - 13:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Samtlige websites sikkerhedscertifikater er ugyldige?

Uanset hvilket https-site jeg går ind på (uni-mail, gmail, dropbox, netbank) får jeg en advarsel om at certifikatet ikke er gyldigt. Både IE og Chrome giver den advarsel og sidstnævntes lyder sådan her:

----------------------------------------------------------------
"Sikkerhedscertifikatet for dette websted er endnu ikke gyldigt!

Du forsøgte at kontakte www.X.com, men det certifikat, denne server viste, er ikke gyldigt. Der er ingen tilgængelige oplysninger, som indikerer, at certifikatet er troværdigt. Chrome har ikke mulighed for at garantere, at du kommunikerer med www.X.com og ikke med en ondsindet part. Kontroller, at klokkeslæt og tidszone på din computer er korrekt indstillet. Er det ikke tilfældet, skal du rette eventuelle problemer og opdatere denne side. Er de korrekt indstillet, bør du ikke fortsætte."

----------------------------------------------------------------

Jeg har sat mit antivirus-program (Sophos) til at scanne computeren grundigt for 3 timer siden, men den har endnu ikke fundet noget.

Kan det været andet end virus der er skyld i at samtlige certifikater pludselig ikke er sikre?

Dropbox, program til synkronisering af filer, åbner også bare med en fejl om at der ikke kunne etableres en sikker forbindelse.

Jeg har døjet noget med at computeren ikke kunne starte fra morgenen af fordi NTLDR manglede, efter at havde lagt den over fra XP-cd'en kom pc'en online men med ovennævnte fejl... any ideas?
Avatar billede riversen Nybegynder
22. januar 2010 - 13:42 #1
uden at have læst hele dit spørgsmål så tjek lige at tiden i windows er sat korrekt... dato og klokkeslet.
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. januar 2010 - 14:23 #2
>uden at have læst hele dit spørgsmål
Det var der tydeligvis heller ingen grund til, for du havde svaret alligevel :)

Klokkeslet var korrekt, men årstal var 8 år bagud.

Smid er svar.
Avatar billede riversen Nybegynder
24. januar 2010 - 18:00 #3
ja, det er klassisk. Behold bare pointene...