Avatar billede jakobkaa Praktikant
26. januar 2010 - 10:30 Der er 5 kommentarer

Batteriet, bundkortet eller adapteren?

Hej folkens

Jeg har en fem år gammel Zepto Z4050, som stadig spinder som en mis, når den vel og mærke kan tilsluttes strøm.

Et problem der nok ikke kan løses er, at min zepto ikke holder længere end 10 min på batteriet (før 4.5 time). Men når jeg tilslutter den adapteren vil den meget sjældent lade op, men begynder bare at bippe og siger lavt batteri. Når jeg tager strømstikket ud og tilslutter det igen kan jeg til tider få det til at virke igen, men ti minutter efter går den på batterimode igen.

Når jeg nogen gange piller eller flytter ledningen kan det hjælpe, men det er ved at være irriterende i længden at skulle tage strøm fra og til hele tiden. Selve computeren kører perfekt.

Lyder det som et problem med batteriet eller er det selve strømstikket, der vel højst sandsynlig er sat fast til bundkortet? Eller kan det simpelthen være min ledning/adapter, der er ved at sætte træskoene?

Hvis jeg får løst dette problem er det som at få en helt ny computer igen.

De bedste hilsner

Jakob fra Aalborg
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2010 - 13:45 #1
test den med det her program - det reparerer ikke noget men det sladrer

http://www.mydigitallife.info/2009/08/12/download-free-batterycare-to-monitor-laptop-battery/

m.v.h
Avatar billede jakobkaa Praktikant
26. januar 2010 - 19:18 #2
Tak for linket, men jeg blev ikke sønderligt klogere. Min computer går død, selv om batteriindikatoren viser 99 %.

Anyone?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 07:59 #3
jamen det indikerer måske så at det ikke er batteriet men noget andet og det er sådan man må starte

http://list.driverguide.com/list/company3199/index.html
Avatar billede jakobkaa Praktikant
27. januar 2010 - 17:23 #4
Tak for din besvarelse. Er der hjælp at hente i dit link? Jeg har lige formateret og geninstalleret computeren med alle driverne til min Zepto.

Er der drivere, der har noget med batteriet at gøre?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 17:44 #5
nej der er ikke driver til batteriet
læg den ind og brug den som en test for at blive klogere på om dit batteri er optimalt og er det "det" kan du bare fjerne det eller hvis du bliver træt af det

det kunne jo indikere om dit batteri var tjenelig til udskiftning