Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2010 - 17:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mangler oplysninger til ansøgninger

De oplysninger jeg plejer at have liggende om tidligere jobs m.m. er forsvundet som dug for solen :( :(

http://www.friserverplads.dk/stigers/networldmedia.doc
Der lå engang en jeg havde lavet som jeg kunne bruge, men den side kører jo ikke længere...

Google cacher jo alt, så er det muligt at finde den alligevel?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2010 - 17:01 #1
Dvs. jeg kan huske hvad jeg har lavet, men årstiallene og den præcise rækkefølge er jeg i tvivl om :(
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2010 - 17:52 #2
Sådan er det at blive gammel :-)
Avatar billede daphne Novice
30. januar 2010 - 19:03 #3
Det er drønærgerligt.. har selv været i situationen, dog med andet fortegn, for mit cv forsvandt som dug for solen, da jeg havde et harddisk-sammenbrud.

Løsningen er, at starte helt forfra, og starte helt fra bunden.. hvis du har nogen papirer, så er det en god idé, at kigge dem igennem, tit og ofte kan man der få et par datoer med på vejen til et cv.

Når det så er gjort, så brænd en kopi, og læg evt. en ekstra kopi på en ekstern harddisk.

Ved at lægge sine ting på nettet, kan man risikere, at de går nedenom og hjem.. især måske nok i disse krisetider med mange af de små udbydere.. så det er nok ikke så god en idé, at bruge nettet som en back-up af så følsomme oplysninger som dit cv. - det bør du have en back-up liggende af, eller evt. en udskrevet kopi i en mappe, så du har mulighed for at genskabe dine data, hvis du mister dokumentet.

Det er surt show.. jeg kender det desværre godt.. håber det lykkes for dig.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2010 - 19:15 #4
Tænkte det nok :(
Nå man tak for hjælpen daphne :)

jape44 - hmmm... gammel :D
Avatar billede daphne Novice
30. januar 2010 - 19:25 #5
Selv tak da.. Blot ked af ikke at kunne hjælpe.

I vores moderne teknologiske verden er vi dybt afhængige af teknik, men det kan også blive en for magelig hvile-pude, så indimellem ty'r jeg til nogen af de gamle teknikker med hard-copies, så er jeg da sikker på at jeg har noget ét eller andet sted :-)

Håber det lykkes dig at genskabe dine data..

Tænkte iøvrigt på, om du evt. har skrevet nogen gamle mails med et vedhæftet cv, som du har gemt ? - måske du den vej igennem kan re-etablere nogen af dine tabte data ? - blot en tanke.

Mvh.
gitte Daphne
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2010 - 21:30 #7
Det er bare FOR GODT!!!
the_sherif - smid svar: http://www.eksperten.dk/spm/900084
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2010 - 22:20 #8
Men ja...
En gammel ansøgning er nu god, det er nu mere datalisten jeg ved ligger på nettet også...
Jeg har tjekket - via web.archive.org: http://web.archive.org/web/*/friserverplads.dk/stigers*
Men det var ikke der jeg uploadede den, og kan ikke huske hvad jeg kaldte dokumentet :(
Avatar billede f-arn Guru
31. januar 2010 - 15:09 #9
Nu ved jeg godt der er uddelt point, men jeg vil alligevel lægge en kommentar.
Hvorfor lagde ikke sådan noget som backup på en lokal HD?
Hvorfor tror du sikkerheden er bedre "ude" end "hjemme"

Personligt ville jeg aldrig lægge personlige detaljer ud på en server.
Dels fordi jeg tror meget mere på mine egen sikkerheds - systemer, men også af hensyn til mit privatliv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2010 - 13:12 #10
Well...
Nu har jeg netop MISTET det jeg havde liggende på 2 x harddiske OG 1 stk. floppy drev.
Det jeg skulle have fra nettet var den seneste jeg havde lavet, da jeg netop havde mistat ALT backup :(

Så der er ikke tale om at jeg tror sikkerheden er bedre ude end hjemme - tværtimod. Men bare ikke lige i dette tilfælde hvor 3 stk. backup er gået tabt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2010 - 13:13 #11
Jeg har dog fundet den diskette jeg dengang havde gemt på, men da den er overskrevet har jeg gendannet via PC File inspector.

Problemet er bare at filerne ikke kan læses :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2010 - 13:13 #12
den = en
Avatar billede thesheriff Nybegynder
01. februar 2010 - 13:33 #13
Hvad er en "diskette"? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2010 - 15:37 #14
Et levn fra oldtiden ;)