Avatar billede michaelben Nybegynder
31. januar 2010 - 23:27 Der er 1 kommentar

Linksys wrt54GL som accespoint i D-link system?

Jeg er flyttet til en lejlighed, hvor der er trådløst internet. Ude i EL-skabet står en D-Link router, sat op af internetudbyderen, der har hele ejrforeningen som kunde.
Når jeg åbner min bærbare Mac ryger den umiddelbart på nettet. Så langt så godt.
Nu har jeg imidlertid en stationær PC uden trådløst netværkskort, som skal stå i et rum et stykke fra EL-skabet.
Jeg har med mig en Linksys WRT54GL router. Min tanke var, at jeg satte min stationære PC til denne gamle linksysrouter, som så virkede som antenne/trådløst netværkskort til D-link routeren, så min stationære PC kan komme trådløst på nettet.

Kan det lade sig gøre?
Hvordan skal Linksys'en sættes op?
Avatar billede Nereos Nybegynder
01. februar 2010 - 12:59 #1
Ved ikke om den kan fra stadard, men du skal have den til at kører bridge mode.

Ellers kan dd-wrt :) Og jeg ved at WRT54GL er understøttet!

Tjek det ud: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Linksys_WRT54GL