Avatar billede hepygula Nybegynder
03. februar 2010 - 23:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl i denne vab kode

Hej

Jeg har siddet og rodet lidt med denne vba kode. Men kan ikke finde ud af hvor fejlen opstår. Synes at alle betingelser er opfyldt.

Håber at der er en der kan gennemskue hvad jeg har lavet af fejl.

Der hvor det går galt er at den mener at der er noget i vejen med workbooks.open linien.

Det skal lige siges at jeg har et ark magen til på en anden fan (sheets 1) i sammen workbook. ved ikke om det er der det går galt.

Det koden skal er at ud fra et navn og et nummer, skulle kunne åbne den excel fil med det navn.

Koden er :

Dim ryknr
    Dim pers
ryknr = ActiveWorkbook.Sheets(2).Cells(8, 4)  'skal tilpasses
  pers = ActiveWorkbook.Sheets(2).Cells(8, 2)

'------------------------ hent gemt faktura ved valgt navn ---------------------------------------------------------------

Private Sub CommandButton2_Click()

Workbooks.Open "c:\Faktura\excelfakturaDB\" & pers & "\faktura_" & ryknr & ".xls" ' ret til den fil du åbner ved genindlæsning af faktura

Range("A21:C45").Copy ' kopierer fra ny mappe
ActiveWorkbook.Close False ' lukker ny mappe

    Range("A21").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Application.Run "Backup"

End Sub

Navnet på personen er i celle b8 og nummeret i celle d8.

Hilsen Kenneth

P.S. Kan evt. sende et skærm dump hvis i vil se hvirdan det ser ud i virkeligheden.
Avatar billede hepygula Nybegynder
04. februar 2010 - 21:19 #1
Eller evt. hvis man kan lave noget der kan søge efter den pågældende fil (navn_nr) i undermapperne.

Tror at det der gør det hele er at den ikke kan finde ud af det når der er to næsten ens ark.
Avatar billede kabbak Professor
04. februar 2010 - 23:29 #2
er du sikker på at arket er Sheets(2) prøv at skrive navnet i stedet  Sheets("Ark2")
Avatar billede hepygula Nybegynder
05. februar 2010 - 05:17 #3
Hej kabbak

Jeg har lige prøvet at gøre som du skrev, men det giver så fejl i denne linje.

ryknr = ActiveWorkbook.Sheets("Ark2").Cells(8, 4)  'skal tilpasses

Jeg vil lige høre om det er rigtig at cells(8, 4) ref. til celle d8. For eller kan det være det fejlen ligger.

Kan det også give problemer hvis to ark har et felt der er datavalideret og henter navnet fra samme liste ?

Da de to sider jeg har, både denne og et andet ark henter navnet fra et 3 ark ( adresseliste ).

Hilsen Kenneth
Avatar billede kabbak Professor
05. februar 2010 - 08:12 #4
"Ark2" skal være det navn der står på arkfanen,

ActiveWorkbook.Sheets("Ark2").Cells(8, 4)
kan skrives som
ActiveWorkbook.Sheets("Ark2").Cells(8, "D")
eller
ActiveWorkbook.Sheets("Ark2").Range("D8")
Avatar billede hepygula Nybegynder
05. februar 2010 - 15:45 #5
Undskyld det sene svar, men er lige kommet hjem fra arbejde.

Så ser det ud til at virke som det skal. Du skal have tak for hjælpen.

Hvis du ligger et svar giver jeg point.

Du må have en rigtig god weekend.

Hilsen Kenneth
Avatar billede kabbak Professor
05. februar 2010 - 17:05 #6
;-))